جمعه، 23 تیر 1402 - 19:25

قالیباف خبر داد:

لایحه عفاف و حجاب به زودی به صحن مجلس می‌رود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجابی که در حال تهیه است که یک فصل آن با رویکرد جرم‌انگاری و مابقی آن با رویکرد فرهنگی است که بعد از تصویب نهایی در کمیسیون مربوطه، با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار خواهیم داد تا در اسرع وقت آن را به نتیجه برسانیم.

سیاست. امیدبانوان؛ «محمدباقر قالیباف» در دیدار صمیمانه با علما، روحانیون و ائمه جماعات مساجد تهران در مسجد جامع نارمک، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع علما، روحانیون و طلاب در آستانه فرارسیدن ماه محرم با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و لایحه‌ای که در این خصوص در مجلس در حال بررسی است، ابراز داشت: فعالیت همه نظام جمهوری اسلامی برای این است که احکام الهی در جامعه حکمفرما شود و اگر این گونه نباشد، نتوانسته‌ایم به‌وظیفه خود عمل کنیم.

 وی با بیان اینکه باید پذیرفت که موضوع عفاف و حجاب پیش از اینکه یک موضوع سلبی و امنیتی باشد، اساساً یک موضوع فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است، اضافه کرد: ۳۱ دستگاه در کشور مسئول ترویج فرهنگ حجاب هستند و همه این دستگاه ها قصور دارند و امروز در حال دیدن نتیجه آن هستیم.

 لایحه حمایت از عفاف و حجاب با تأکید بر رویکرد فرهنگی پیش می‌رود

 وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته نیز در خصوص حجاب قانون داشتیم اما برای تکمیل آن، لایحه‌ای از سوی قوه قضائیه به دولت ارائه شد و در نهایت با بررسی در قوه مجریه به قوه مقننه آمد، گفت: برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع از طریق جمع‌سپاری، جلسات متعددی با افراد متخصص از حوزه و دانشگاه جلسه برگزار کردیم و در نهایت لایحه‌ای درحال تهیه است که تنها یک فصل آن با رویکرد جرم‌انگاری است و مابقی آن با تأکید بر رویکرد فرهنگی است و وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شده است که در صورت عدم عمل کردن این دستگاه‌ها به وظایف خود با آنها نیز برخورد خواهد شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب نهایی این موضوع در کمیسیون مربوطه، این لایحه را با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار خواهیم داد تا در اسرع وقت آن را به نتیجه برسانیم.

کدخبر: 14376


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise