سه‌شنبه، 31 مرداد 1402 - 14:36

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

۱۲ کارگاه برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار زنجان اختصاص یافت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اختصاص ۱۲ کارگاه برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در مرکز اشتغال شهید رجایی اختصاص یافته است.

شهربانو.امیدبانوان؛ ایرنا نوشت؛ «محمدرضا انصاری» افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان اقدامات متعددی انجام داده است.

وی تصریح کرد: همکاری با سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای آموزش زنان گروه‌های هدف در قالب تفاهم‌نامه و ارائه آموزش به زنان سرپرست خانوار معرفی مهارت آموختگان به کمیته امداد صنعت و معدن و بهزیستی به منظور اخذ وام با هدف ایجاد خود اشتغالی و اشتغال خانگی از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای در این حوزه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تشکیل برنامه‌های فوق‌العاده اشتغالزا و جذب سرمایه‌گذاران حوزه فرش، ایجاد کارگاه تولید پوشاک و اشتغال برای ۲۵ نفر با تسهیلات پنج هزار میلیون ریال، آموزش فیروزه کوبی بر روی مس و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر با تسهیلات پنج هزار میلیون ریال نیز از دیگر اقدامات حمایتی بوده که در این حوزه انجام شده است.

انصاری توانمندسازی زنان روستایی و عشایر در ارتقاء عملکرد تولیدات با آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، برگزاری کارگاه طراحی و دوخت از سوی امور پناهندگان استان و بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه بازاریابی محصولات تولید شده را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و نیازسنجی زنان روستایی و عشایر در زمینه فعالیت‌های کشاورزی و غیر کشاورزی جهت برخورداری از دانش روز دنیا و آموزش زنان روستایی در زمینه خشک کردن بهداشتی و بازار پسند محصولات باغی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های مربوطه در مشاغل دستی مثل آرایشگری و قالیبافی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاوره در راستای ایجاد روحیه خودباوری و تقویت روحیه مشارکتی زنان و دختران روستایی و عشایر، برگزاری حداکثری کارگاه‌های آموزشی در راستای ترویج و فرهنگسازی تولید محصولات استاندارد و گواهی شده برای زنان روستایی و عشایر جهت دستیابی به اشتغال نیز از سایر اقدامات این حوزه است.

انصاری گفت: آموزش حداکثری به زنان معتاد بهبود یافته برای بازگشت این افراد به چرخه زندگی و فراهم‌سازی مقدمات اشتغال با تقویت و تداوم دوره‌های آموزشی، تلاش برای فرهنگ‌سازی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عشایر با در نظر گرفتن عدالت آموزشی و برابرسازی فرصتهای آموزشی ویژه زنان روستایی و عشایر با هدف تناسب سازی و دستیابی به تامین معاش و کسب درآمد نیز برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام شده است.

کدخبر: 14880


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise