شنبه، 06 آبان 1402 - 16:59

استاندار البرز در در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ:

ساخت و ساز غیرمجاز در بدو وقوع متوقف شود

نماینده عالی دولت در استان البرز با گلایه از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی در شهرستان چهارباغ گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده شود و از بدو تخلف باید مقابله صورت گیرد.

چهارباغ. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه شورای اداری شهرستان چهارباغ که با حضور «داود جعفری اسکندلو» فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی دربانی» امام جمعه این شهرستان و «علی حدادی» نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در سالن جلسات شهدای چهارباغ برگزار شد، افزود: از مجموعه مدیران این شهرستان تازه تأسیس انتظار می‌رود با همت و همدلی بیشتری درصدد باشند تا بنیان های توسعه و آبادانی در چهارباغ به درستی شکل بگیرد.

وی با اخذ گزارش از عملکرد آبفای شهرستان، ادامه داد: ضرورت دارد عملیات اجرایی و جانمایی و ساخت تصفیه‌خانه چهارباغ ظرف ۳ ماه آینده مشخص شود.

 عبداللهی  با بیان اینکه باید مسائل کلی آبفای چهارباغ احصا شود و به فرمانداری این شهرستان گزارش شود، افزود: همچنین احصا و حل مشکلات آب شرب ۲۲ روستای این شهرستان توسط آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار گیرد و تا دهه مبارک فجر به نتیجه برسد.

راه‌اندازی گلخانه‌ها‌ مانع تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان، گفت: احداث گلخانه حتی در اراضی قولنامه‌ای بدون مانع است و هیچ مجوزی برای راه‌اندازی نیاز نیست و متقاضیان می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و از تسهیلات، حمایت و بسته‌های تشویقی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی گلخانه‌ها مانع تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود و همچنین افزایش بهره‌وری، تولید، اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب را همراه خواهد داشت.

به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده نشود

نماینده عالی دولت در استان البرز با گلایه از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی در شهرستان چهارباغ گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده شود و از بدو تخلف باید مقابله صورت گیرد.

عبداللهی ضمن تأکید بر مهاجرت معکوس به روستاها بیان کرد: اجرای طرح هادی در روستاهایی که موجب بازگشت جمعیت و اشتغالزایی می‌شود، تسریع خواهد شد.

وی گفت: تمامی روستاهای استان ظرفیت توسعه گردشگری، بومگردی و تولید صنایع دستی را دارند از این رو از چنین طرح‌هایی در روستاهای استان استقبال و حمایت می کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در خصوص شهرک ابریشم اقدامات بسیاری صورت گرفته که رضایتمندی مردم را کسب کرده ولی از سوی دیگر برنامه‌هایی نیز باقی مانده که باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد؛ بویژه بخش عمده آسانسورها و رنگ نمای این شهرک که مورد تقاضای مردم است تا دهه فجر امسال راه‌اندازی شود.

استاندار البرز افزود: تمامی مدیران استان باید اموال مربوط به دستگاه خود را جهت مولدسازی اعلام کنند و کم‌کاری در این راستا با برخورد قانونی همراه خواهد بود.

دستگاه زباله‌سوز در حلقه‌دره راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به مسائل حلقه‌دره، گفت: تمامی خودروهای حمل زباله که فاقد روکش و پوشش باشند، متوقف و جریمه خواهند شد.

عبداللهی افزود: درصدد راه اندازی دستگاه زباله‌سوز در حلقه‌دره هستیم و با توجه به اینکه این مکان در حوزه شهرستان چهارباغ است، ضرورت دارد سایر شهرستان‌ها در خصوص جمع‌آوری، حمل زباله و تخلیه توجه و همراهی ویژه‌ای داشته باشند.

تاکنون۱۱ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از استان طرد شدند

استاندار البرز با اشاره به موضوع ساماندهی اتباع خارجی، گفت: در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی، اتباع خارجی غیرمجاز طرد می‌شوند و این امر در استان البرز در حال اجرا است و تاکنون ۱۱ هزار تبعه غیرمجاز ساکن در استان، خارج شده‌اند.

وی خطاب به مسئولان شهرستان چهارباغ گفت: کسب رضایتمندی مردم و اهتمام برای حل مشکلات، دیدارهای چهره به چهره و حضور در بطن جامعه را با جدیت در دستور کار قرار دهید.

عبداللهی گفت: مدیران به قوانین اشراف بیشتری دارند بنابراین می‌توانند از آگاهی خود در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

استاندار البرز در پایان تصریح کرد:چهارباغ به عنوان شهرستان پایلوت در کشور می‌تواند استقرار و ارائه خدمات به مردم را در مکانی متمرکز انجام دهد.

کدخبر: 16255


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise