چهارشنبه، 05 تیر 1398 - 12:36

نشست فراکسیون زنان و جمعیت مامایی برای رفع مشکلات زنان زندانی

نشست هم‌اندیشی نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس و جمعیت مامایی کشور به‌منظور رفع مشکلات زنان زندانی مرتبط با حوزه سلامت برگزار شد.

کرج -  امید بانوان؛ خانه ملت نوشت؛ نشست هم‌‎اندیشی معصومه آقاپور علیشاهی نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعضای جمعیت مامایی ایران عصر سه شنبه 4 تیرماه با موضوع حمایت از زنان زندانی در معرض خطر و رفع مشکلات آنها برگزار شد.

آقاپور علیشاهی در این نشست در ارائه گزارشی که در پی بازدید از بند زنان یکی از زندان‌های کشور تهیه کرده، گفت: آمار زنان زندانی که به دلیل ابتلا به بیماری‌های جسمی و روانی نیاز به حمایت دارند، چند برابر بیشتر از مردان زندانی بوده که سن آنها بین 20 تا 30 سال است.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از موارد حائز اهمیت در رابطه با زنان زندانی این است که 85 درصد آنها به جرم حمل مواد مخدر زندانی شده‌اند و اغلب زنان سرپرست خانواده یا بدسرپرست هستند.

وی افزود: آمار ملاقات‌کنندگان زنان زندانی یک دهم آمار ملاقات‌کنندگان مردان زندانی است و این امر نقش بسزایی در بروز مشکلات روحی برای این زنان دارد.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در ادامه پیشنهادهای زیر را مطرح کرد: ایجاد صندوق حمایت در اجرای عدالت در خصوص کشته شدن زنان توسط مردان(فاضل دیه)، همکاری جمعیت مامایی ایران با سازمان زندان‌ها جهت معاینه‌های غربالگری، درمان، آموزش و مشاوره انواع بیماری‌های شایع زنان، استفاده از ظرفیت اعضای جمعیت مامایی دارای تحصیلات تکمیلی روانشناسی و مشاوره به منظور اجرای مشاوره مامایی به‌ویژه اختلالات جنسی و درخواست تاسیس سازمان مردم نهاد تحت عنوان حمایت از زنان زندانی با استفاده از ظرفیت جمعیت مامایی ایران برای حمایت از زنان زندانی. 

در پایان این نشست بر اساس تاکید آقاپور علیشاهی قرار بر این شد که سایر مشکلات زنان زندانی نیز در نشست‌های آتی این فراکسیون با حضور مسئولان مربوطه پیگیری شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 1644


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise