پنجشنبه، 09 آذر 1402 - 20:02

کتاب سال «واتراستونز» معرفی شد

اثری از «کاترین راندل» به عنوان کتاب سال واتراستونز ۲۰۲۳ انتخاب شد.

کتاب خوب. امید بانوان؛ «موجودات غیرممکن» نوشته «کاترین رندل» به عنوان کتاب سال جایزه ادبی «واتراستونز» سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

این رمان ادبیات کودک، داستان مجمع‌الجزایری را روایت می‌کند که در آن موجودات جادویی زندگی می‌کنند.

علاوه بر «موجودات غیرممکن»، کتاب «برای یادبود» نوشته «آلیس وین» عنوان «رمان سال واتراستونز» را به خود اختصاص داد. «وین» در ماه اوت جایزه  بهترین نویسنده رمان‌اولی واتراستونز را دریافت کرده بود.

«راندل» برای کسب عنوان برنده کتاب سال واتراستونز، با نویسندگانی همچون «زادی اسمیت» برای نگارش رمان تاریخی «نیرنگ» و «آن پچت» برای کتاب «تام لیک» رقابت کرد.

«راندل» تاکنون کتاب‌های متعددی را برای کودکان به نگارش درآورده است که از جمله آن‌ها به «پشت‌بام‌ها» می‌توان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه بهترین کتاب کودک واتراستونز شد. این نویسنده همچنین کتاب‌های غیرداستانی را برای مخاطب بزرگسال منتشر کرده است که از جمله آن‌ها «ابر بی‌کران: دگرگونی‌های جان دان» را می‌توان نام برد که سال گذشته برنده جایزه ادبی «بیلی جیفورد» شد. کتاب «موش‌کور طلایی و سایر گنجینه‌های زنده» نوشته «راندل» نیز سال گذشته در فهرست نامزدهای نهایی رقابت «کتاب سال واتراستونز» قرار گرفته بود.

«راندل» درحال نگارش دومین کتاب از مجموعه «موجودات غیرممکن» است. این مجموعه در قالب دست کم سه جلد منتشر خواهد شد.

در سال ۲۰۲۲ «داستان هنر بدون مردان» نوشته «کتی هسل» کتاب سال واتراستونز نام گرفت. از برندگان سال‌های گذشته این جایزه به «همنت» به قلم «مگی اوفارل» و «مردم عادی» نوشته «سالی رونی» می‌توان اشاره کرد.

کدخبر: 16524


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise