چهارشنبه، 22 آذر 1402 - 10:00

حقوق مادی و معنوی زنان در تمام دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری شود

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: حقوق مادی و معنوی زنان در تمام دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری شود و اگر در جایی در بحث امور زنان خلأیی وجود داشته باشد، معاونت زنان ریاست‌جمهوری موظف است که پیگیری کند.

سیاست. امید بانوان؛ «سکینه سادات پاد» در نشست مشاوران امور بانوان و دستگاه‌های اجرایی استان فارس، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: برپایی چنین نشست‌هایی در خصوص بانوان می‌تواند برای جامعه زنان دستاوردهای مثبتی به دنبال داشته باشد. همچنین این نشست‌ها باعث می‌شود تا سخنان بانوان را از نزدیک بشنویم.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی افزود: رئیس‌جمهور با توجه به رویکرد و نگاه خاصی که به حوزه موضوعات و مسائل مهم مردم دارند، به پیگیری مشکلات مردم می‌پردازند.

پاد تأکید کرد: باید قانون اساسی را در بحث حقوق همه مردم (زن و مرد) همان‌طور که در متن قانون آمده، اجرا کنیم و به قانون اساسی و حقوق مردم وفادار باشیم.

دستیار رئیس‌جمهور گفت: روز گذشته در جمع دانشجویان و اساتید بودم و نکاتی دغدغه‌شان بود که تا حل نشود، نمی‌توانیم رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

چرا لایحه امنیت زنان پس از دو دهه همچنان بلاتکلیف است

پاد یادآور شد: در فصل سوم قانون اساسی، حق انتخاب شغل، مساوی بودن حقوق زن و مرد در (مقوله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) و حقوق مادی و معنوی زنان و مردان به صراحت آمده و امیدواریم در دولت سیزدهم به دست توانای بانوان و در حوزه‌های مختلف مادی و معنوی این مسائل حقوقی به سرانجام برسد.

 وی بیان کرد: رئیس‌جمهور بر چهار گزاره حق آزادی بیان، حق برپایی اجتماعات، حریم خصوصی و پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان تأکید دارد.

پاد با بیان اینکه حقوق مادی و معنوی زنان در تمام دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری شود، افزود: اگر در جایی در بحث امور زنان خلأیی وجود داشته باشد، معاونت زنان ریاست‌جمهوری و سایر مسئولان موظف هستند با ارائه پیشنهاد‌های کاربردی ورود کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

دستیار رئیس‌جمهور تأکید کرد: در بحث امنیت زنان، ما با رئیس مجلس هم گفت‌و‌گو کردیم و از ایشان پرسیدیم که چرا لایحه امنیت نزدیک به دو دهه بلاتکلیف است، زیرا با اجرای این لایحه، بخشی از حقوق زنان احیا خواهد شد.

کدخبر: 16625


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise