چهارشنبه، 20 دی 1402 - 20:28

توضیح خزعلی درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان و عدم صدور گواهینامه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان، گفت: صدور گواهینامه برای بانوان مربوط به مجلس است و باید از مسیر لایحه یا طرح پیگیری شود.

جامعه. امید بانوان؛ «انسیه خزعلی» روز چهارشنبه در پاسخ به این پرسش که مسئله بیمه موتورسواران امروز در هیئت دولت مطرح شد؛ برای بیمه بانوان موتورسوار چه کردید، اظهار داشت: مراجعاتی از بانوان موتورسوار یا پیک موتوری داشتیم که با توجه به اینکه از نظر قانونی نیاز به مجوز و گواهینامه دارند، این درخواست‌ها نمی‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا صدور گواهینامه موتور برای بانوان انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این مسئله یک امر قانونی و مصوب مجلس است؛ بنابراین باید از مسیر لایحه یا طرح انجام پذیرد و امکان آن را با توجه به درخواست‌های رسیده پیگیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور درباره اینکه گفته شده موتورهای خاص بانوان ساخته می‌شود و اینکه آیا امکان قانونی شدن آن را فراهم خواهد شد، اظهار داشت: طرح‌هایی برای موتورهای بانوان که طراحی‌های مشابه ماشین است، ارائه شده این طرح‌ها به گونه‌ای است که حریم بانوان را محفوظ می‌دارد و امنیت آنها را تامین می‌کند اما هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

کدخبر: 16842


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise