پنجشنبه، 21 دی 1402 - 23:23

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور توضیحاتی را درباره اظهاراتش در موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی ارائه کرد.

سیاست. امید بانوان؛ « انسیه خزعلی» در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شده، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا آنقدر منتشر شد. بعد از اینکه خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بسیاری از اوقات ممکن است برابری به ضرر زنان باشد. زنان به دلیل شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند باید شغل منعطف و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته شود تا بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

خزعلی همچنین درباره دومین کنگره بانوان تأثیرگذار گفت: این دوره خیلی با دوره قبل تفاوت دارد. این دوره تخصصی‌تر شده و در هشت کارگروه ثبت‌نام صورت می‌گیرد که ثبت‌نام‌های خوبی نزدیک به ۴۰ هزار ثبت‌نام صورت گرفته و الان داوری‌ها در حال انجام است تا مؤثرترین زنان از محیط‌های کوچک و محلات تا شهرها شناسایی شوند تا بتوانیم زنان تاثیرگذار را معرفی کنیم. این موضوع ادامه‌دار است و فقط مختص روز زن نیست. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره موتورسواری بانوان تأکید کرد: چون قانون است ما نتوانستیم فعلا کاری کنیم. اما پیگیر هستیم مثلا برای بیمه بانوانی که الان پیک موتوری هستند تا صدماتی متوجه این‌ها نباشد اما چون در قانون است باید از مسیر لایحه یا طرح بگذرد.

وی در واکنش به مطلوب نبودن اجرای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: الان که نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. البته این را باید از ستاد جمعیت بپرسید تا دقیقا با آمار خدمتتان بگویند اما وضعیت تسهیلات و موارد مرتبط با مرخصی‌های زایمان بهتر شده هر چند همچنان اشکالاتی وجود دارد.

کدخبر: 16857


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise