شنبه، 23 دی 1402 - 11:49

مقابله با تغییر کاربری 585 هکتار از اراضی زراعی در چهارباغ

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که در عملیات مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ به وسعت ۵۸۵ هکتار، ۸۰ ویلای غیرمجاز و ۸۰ مورد محوطه‌سازی اعمال قانون شد.

چهارباغ . امید بانوان؛ «حسین فاضلی هریکندی» با تشریح جزئیات اقدامات انجام شده برای مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی چهارباغ گفت: در پی گزارش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ در مورد اقدام به تغییر کاربری در وسعت زیاد در بخش‌های مرکزی و «رامجین» و روستای «عرب آباد خسروی»، اقدامات قانونی برای اعمال مقررات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در این دو عملیات جمعا ۴۰۰ قطعه اعمال قانون شد، افزود: دیوارکشی به تعداد ۴۵۰ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز به تعداد ۸۰ مورد، دپوی مصالح به تعداد ۸۰ مورد، محوطه‌سازی به تعداد ۱۱۰ مورد، آلاچیق ۱۴ مورد و استخر ۲۷ مورد اعمال قانون شد.

وی ارزش اراضی‌ای که اعمال قانون شده را نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان و به وسعت ۵۸۵ هکتار عنوان کرد و از تلاش همکاران حوزه قضایی شهرستان چهارباغ و نیز مدیریت و پرسنل اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان، مأمورین فراجا به ویژه پلیس پیشگیری از جرم و یگان امداد شهرستان چهارباغ و کلانتری‌های تابعه، شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات‌رسان، بخشدار بخش رامجین و نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چهارباغ تقدیر کرد.

رئیس قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز با بیان اینکه این حوزه قضایی در زمینه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز بیشترین اقدامات مقابله‌ای را در سطح استان داشته تا جایی که از ابتدای سال تاکنون ۲۷۶۷ هکتار به ارزش ۷۳ هزار ۱۷۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت بوده و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضایی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آن‌ها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.


کدخبر: 16883


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise