پنجشنبه، 26 بهمن 1402 - 11:17

استاندار البرز در شورای اداری فردیس:

فردیس به عنوان متراکم‌ترین شهر کشور به نگاه ویژه‌ای برای جبران کمبودها نیاز دارد

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه فردیس پرتراکم ترین شهر استان و کشور قلمداد می‌شود، گفت: مشکلات و ضعف‌های متعددی داریم اگر کنار هم نباشیم، کمبودها قابل جبران نخواهد بود، بنابراین تمامی ظرفیت ها را برای این امر بسیج کرده‌ایم.

فردیس. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای اداری شهرستان فردیس که روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با بیان اینکه خرسندیم که در این ایام مبارک در خدمت مدیران جهادی شهرستان فردیس هستیم، اظهار کرد: به واسطه حاشیه‌نشینی و مهاجر پذیر بودن استان و به تبع آن شهرستان فردیس با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که البته با تلاش جهادی مدیران و اتحادی که وجود دارد این مسیر هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اتحاد و همدلی میان مسئولان البرزی همواره مورد تإکید رئیس جمهور قرار دارد، ادامه داد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های دقیق بتوانیم همچون یک سال گذشته استان البرز به توسعه زیرساخت‌ها بپردازیم.

عبداللهی با بیان اینکه استان البرز طی این مدت با توسعه و‌ پیشرفت زیرساخت‌ها به صورت جدی همراه بوده است، اظهار کرد: روند در مسیر مطلوب قرار دارد و سعی داریم تا به رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش‌های خود را با هدف ارائه خدمات به شهروندان ارتقاء دهیم.

وی گفت: یک سوم جمعیت استان حاشیه‌نشین هستند که به همین واسطه با افزایش شمار مشاغل کاذب و آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهیم بود، در مجموع می‌توان گفت که مشکلات ویژه‌ای در استان داریم. البرز میزبان مهاجرانی است که از برخورداری لازم برخوردار نیستند.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه فردیس پرتراکم ترین شهر استان و کشور قلمداد می‌شود، اضافه کرد: مشکلات متعددی داریم اگر کنار هم نباشیم و به هم کمک نکنیم نمی‌توانیم به مردم خدمات بدهیم.

وی به مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نسبت به گذشته در استان وضعیت بهتری داریم این وحدت و انسجام در البرز مشهوده بوده و اختلافی وجود ندارد‌‌. اگر اختلافی باشد دیدگاه‌های کاری است‌.

عبداللهی یادآور شد: مردم ولی نعمت‌های ما هستند، ما به واسطه مردم در جایگاه‌های فعلی خود حضور داریم، مردم همواره حامی ما بودند، نمونه این حمایت‌های مردمی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود که به خوبی نمود و ظهور پیدا کرد.

وی گفت: حضور معنا دار مردم نشان می‌دهد مردم پای نظام هستند و هیچ موضوعی را با خون شهدا رهبری و انقلاب اسلامی تمیز نمی‌دهند. فلذا ما موظفیم بیشتر از گذشته مشکلات مردم را از هر طریقی که می توانیم برطرف کنیم‌.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به توسعه سرانه‌های بهداشت و درمان شهرستان، اضافه کرد: در توسعه زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی افتاده است، ۵۰ درصد تنها بیمارستان دولتی فردیس ظرف یک سال اخیر تکمیل شد این درحالی است که مراحل احداث آن مرکز درمانی به دو دهه رسیده بود.

به گفته استاندار البرز ۷۰ درصد منابع مالی تزریق شده به بیمارستان دولتی فردیس ظرف یک‌سال گذشته توسط دولت سیزدهم طی پیگیری‌های صورت گرفته تزریق شده است.

وی افزود: مراحل ساخت بیمارستان به آفرینی بخش خصوصی نیز توسط دولت سیزدهم حمایت و با پیگیری مدیران دولتی به ثمر رسید.

استاندار البرز در ادامه از افزایش هزار تخت بیمارستانی تا پایان عمر دولت سیزدهم در استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر هزار تخت خصوصی و مابقی ۳ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی دولتی هستند‌.

وی از احداث ۱۰۰ مدرسه در استان به واسطه مصوبات سفر اول رییس جمهور خبر داد و گفت: احداث ۱۰۰ مدرسه دیگر با کمک خیران توسط خود استان در دستورکار قرار گرفت و مراحل پایانی آن نزدیک است، همچنین از محل سفر دوم مقرر شد ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز در استان احداث شود که با این تفاسیر ۳۰۰ مدرسه در استان ساخته خواهد شد.

وی از ایجاد ایستگاه متروی درون‌ شهری فردیس خبر داد و گفت: طی رایزنی های صورت گرفته برنامه ریزی در این خصوص انجام شده است.

استاندار البرز در ادامه یادآور شد: همچنین طی سفر دوم ریاست جمهور مقرر شد اتوبان کرج قزوین ۲ طبقه شود، این موضوع در مصوبات سفر هم آمده است، البته متن کامل مصوبات به دلایلی هنوز ابلاغ نشده است، اما موضوع فوق با صرف اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی از سوی خود استان قابل اجرا خواهد بود.


کدخبر: 17078


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise