سه‌شنبه، 15 اسفند 1402 - 10:35

شهردار مطرح کرد:

کمبود منابع آبی از چالش‌های مهم فردیس

شهردار فردیس ترافیک، آلودگی هوا و کمبود منابع آبی را ۳ چالش مهم شهر فردیس برشمرد و افزود: با توجه به کمبود آب در تابستان گذشته، نگرانی برای تأمین منابع آب در شهر فردیس وجود دارد.

فردیس. امید بانوان؛ «محمدرضا احمدی‌نژاد» شهردار فردیس در هفتمین پویش نجات قطره‌ها که در کتابخانه قاصدک، اولین کتابخانه کودک و نوجوان البرز برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در خانواده، از طریق آموزش عملی میسر می‌شود، اظهار کرد: آموزش مسائل زیست محیطی باید از دوران کودکی و به روش عملی به کودکان آموزش داده شود.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی حساسیت و توجه به مسائل زیست محیطی را کاهش می‌دهد؛ افزود: فرهنگ را نمی‌توان جدا از بقیه مسائل جامعه و مشکلات اقتصادی، اجتماعی دانست چرا که همه چیز در هم تنیده است و باید بستر مناسب برای فرهنگ‌سازی فراهم باشد.‌

 احمدی‌نژاد بهترین مسیر یادگیری در سنین کودکی را بازی، مشارکت در سرگرمی‌ها و کارهای گروهی ساده دانست و گفت: پویش نجات قطره‌ها در قالب رنگ‌آمیزی گروهی دیوارهای مدارس، کتابخانه‌ها و غیره اقدامی مؤثر برای دوستی کودکان و نوجوانان با آب به عنوان اصلی‌ترین نیازِ ادامه حیات و مایه آبادانی است.

 وی با بیان اینکه علیرغم وجود قوانین خوب محیط زیستی در سطح کلان، در اجرا و فرهنگ‌سازی در کشور موفق نبوده‌ایم؛ یادآور شد: برای اجرای قانون و فرهنگ‌سازی در هر حوزه‌ای باید عوامل سلبی و ایجابی و بستر مناسب اقتصادی و اجتماعی فراهم شود. مردم باید دغدغه‌های اقتصادی و تأمین نیازهای ابتدایی را نداشته باشند تا بتوانند بهتر به موضوعات زیست محیطی توجه کنند.

 شهردار فردیس در ادامه ترافیک، آلودگی هوا و کمبود منابع آبی را ۳ چالش مهم شهر فردیس برشمرد و افزود: با توجه به کمبود آب در تابستان گذشته، نگرانی برای تأمین منابع آب در شهر فردیس وجود دارد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری فردیس برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بحث آبیاری فضای سبز گفت: هر چند با توجه به عدم وجود سیستم فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه در شهر فردیس امکان بازچرخانی و مصرف مجدد آب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز وجود ندارد.

 احمدی نژاد گفت: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای کاشت انواع درختان سازگار با اقلیم و مقاوم به کم آبی صورت گرفته است. همچنین به دنبال کاهش سطح چمن کاری‌ها در سطح شهر برنامه‌ریزی میان مدت، چمن‌های برای مناطق به طور کلی حذف می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: حفاظت از زیستگاه برای آیندگان یک رسالت همگانی است و همه باید به آن توجه داشته باشند. منابع تجدید پذیر در حال اتمام است. ما مسئولان باید به فکر جایگزینی برای این منابع باشیم. فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت مصرف آب هم باید به صورت موازی در جامعه انجام شود.

کدخبر: 17132


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise