دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403 - 13:32

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش در همدان برگزار می‌شود.

شهربانو. امید بانوان؛ «فاطمه ستاری نوید» بیان کرد: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد گفت: امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی فراهم شده که مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir و یا با مراجعه به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این رویداد شرکت کنند.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان پرداختن به نقش محوری مردم را از مسائل اساسی در این رویداد برشمرد و افزود: با شناسایی ظرفیت‌ها در سطح استان و شهرستان این رویداد بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت کنشگران و دغدغه مندان از جمله اصحاب رسانه اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

ستاری نوید، کاهش مستمر نرخ باروری و خطر سالخوردگی جمعیت و تأثیر این مسئله بر روی اقتصاد کشور را علت اصلی تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و گفت: در ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعطای جایزه به برترین‌ها اعم از افراد و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف قانون در نظر گرفته شده است و نکته مهم این است که تبیین موضوع ازدواج و فرزندآوری برای مردم ضروری است.

وی با اشاره به شاخص‌های تدوین شده برای هر گروه تخصصی در این رویداد افزود: در بخش رسانه برتر شاخص گستردگی و اثربخش بودن رسانه، برگزاری نشست‌ها و تعداد تولیدات رسانه‌ای از نوع یادداشت، مصاحبه، خبر و تولیدات چندرسانه‌ای اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: اطلاع‌رسانی گسترده نسبت به این رویداد نیازمند مشارکت مردم است و در حال حاضر گروه‌های مردمی با انگیزه و مؤثری برای کاهش سقط جنین و رفع مشکلات مادران دارای فرزند خردسال فعالیت دارند.

ستاری نوید، خلاقیت را در بخش فعالان رسانه‌ای حائز اهمیت دانست و افزود: نیازمند ذوق هنری و قدرت روایی هستیم که مردم به اهمیت این اتفاق برای خودشان آگاه شوند که رسانه‌ها در این راستا نقش بی‌بدیلی دارند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند و ۳۰ اردیبهشت اختتامیه رویداد برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برداشتن موانع ازدواج از راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت و تحقق آن است.


کدخبر: 17323


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise