پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 11:53

دست آفریده زنان پایتخت در راه صادرات

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران از صادرات محصولات و دست آفریده‌های زنان توانمند شهر تهران به خارج از کشور خبر داد.

شهربانو. امید بانوان؛ «مریم اردبیلی» روز چهارشنبه اظهار کرد: اکنون وارد حوزه‌ای شده‌ایم که بتوانیم محصولات زنان سرپرست خانوار را با کیفیت‌ها و استانداردهای بین‌المللی صادر کنیم.

 وی افزود: امسال اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در سالن شماره ۱۰ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی - ایران اکسپو ۲۰۲۴ شرکت کرد که با توجه به حضور نمایندگانی از بخش‌های دولتی و خصوصی کشور و همچنین بازدید نمایندگانی از ۱۰۰ کشور از نمایشگاه اکسپو، فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا محصولات و دست‌آفریده‌های زنان شهر تهران به ویژه زنان سرپرست خانوار هم به نمایش و عرضه گذاشته شود.

 اردبیلی با بیان اینکه اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران حدود سه سال است در حوزه ارتقا و توانمندسازی مشاغل خانگی طرح‌ها و دوره هایی هم اجرای کرده است، گفت: با توجه به دستاوردها و تولیدات بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار برآن شدیم افراد تحت پوششی که در حوزه صنایع دستی و موادغذایی فعال هستند و استانداردهای لازم از نظر کیفیت، بسته بندی، قیمت گذاری و در واقع امکان صادرات را دارند در این نمایشگاه محصولاتشان با کمک مشاور امور زنان و خانواده وزارت صمت به نمایش گذاشته شود.

 دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان وخانواده همچنین تاکید کرد: در این نمایشگاه امکان شبکه سازی، تعامل و همکاری مهیاست و علاوه بر ارتباط با شرکت‌های داخلی، بازدید دیگر کشورها از توانمندی بانوان تحت پوشش نیز فراهم شده که در واقع امکان گسترش و صادرات محصولات آنها را فراهم خواهد ساخت.

 وی با اشاره به تأثیر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در راستای توسعه و توانمندسازی اقتصادی زنان کارآفرین و سرپرست خانوار ادامه داد: ارتباط با بخش‌های خصوصی و دولتی می‌تواند این امکان را برای اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار فراهم کند که از طریق شبکه‌سازی و تعامل بیشتر بتوانند به بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلفی، چه در حوزه خصوصی و چه در حوزه دولتی و شبه دولتی، دست پیدا کنند و آن را به اشتراک بگذارند تا در نهایت در جهت توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین شهر تهران گام‌های بهتری برداشته شود.

اردبیلی با اشاره به بخش صادرات دست آفریده‌های بانوان شهر تهران هم اضافه کرد: برنامه سه سال اخیر شهرداری تهران در راستای توانمندسازی و ارتقای مشاغل خانگی بوده که ما را بر آن داشت تا بتوانیم وارد عرصه صادرات شویم.

 وی یادآور شد: با ارتقای محصولات بانوان کارآفرین شهر تهران، علاوه بر قابلیت رقابتی و رفع نگاه‌های خیریه‌ای، محصولاتشان را با کیفیت‌ها و استانداردهای بین‌المللی صادر کنیم.

 دستیار ویژه شهردار تهران از ازبکستان، امارات، کانادا، ساحل عاج و ترکیه بعنوان کشورهایی نام برد که برای صادرات محصولات بانوان از مواد غذایی تا صنایع دستی، تفاهم‌ و ارتباطاتی با آنها صورت گرفته است.

 

 

کدخبر: 17487


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise