پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 17:46

تا اواخر خرداد رقم خواهد خورد؛

اختصاص آب سد کرج و طالقان به فردیس

عضو شورای اسلامی شهر فردیس گفت: طبق وعده مراجع ذی‌ربط تا اواخر خرداد ماه سال جاری آب سد طالقان و کرج به شهرستان فردیس اختصاص پیدا می‌کند.

فردیس. امید بانوان؛  «محسن امانی» در بازدید از اداره آبفا شهرستان فردیس با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما و بالارفتن دما هوا مصرف آب افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: در فصل گرما با تنش آبی در شهر فردیس مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با بیان این موضوع که مجوز حفر ۱۳ حلقه چاه جدید اخذ شده است، تصریح کرد: از این تعداد  ۱۰ حلقه چاه حفر شده و تا ۲۰ روز آینده ۳ حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی اضافه خواهد شد.

وی  با اشاره به این موضوع که ۲۰ حلقه چاه نیز ساماندهی و به شبکه آبرسانی اضافه می‌شود، اضافه کرد: دبی هر حلقه چاه جدید حفاری شده ۲۰ متر مکعب برثانیه است در صورتی که دبی چاه‌های ساماندهی شده حدود ۸ مترمکعب بر ثانیه است.

امانی در ادامه  با اشاره به این موضوع که سهمیه برای انتقال آب سد طالقان و کرج به فردیس اختصاص پیدا کرده است، متذکر شد: سنوات قبل  پروژه لوله‌گذاری ۹۰۰ و انتقال آب از سد طالقان و کرج انجام شده است که با تلاش‌های فرماندار و مدیرعامل آبفا استان البرز طبق گفته مسئولین ذیربط  تا اواخر خرداد ماه سال جاری سهمیه شبکه آبرسانی فردیس از سد طالقان و کرج اختصاص پیدا می کند.

وی در پایان ضمن دعوت همشهریان عزیز به صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: با تدابیری که مسئولین در آستانه فصل گرما دیده‌اند، امیدوارم تابستان پیش رو با کاهش تنش آبی در شهرستان فردیس مواجه باشیم.

کدخبر: 17502


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise