یکشنبه، 05 اردیبهشت 1400 - 20:32

آقای نمکی، ما چرا فقط باغچۀ همسایه را بیل می‌زنیم!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان درحالی در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند، آمادگیِ جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرده که در داخل کشور، یک پای مدیریتِ کرونایی لنگ می‌زند وَ به گفتۀ رئیس جمهوری، امکانات بهداشتی و درمانی ما نامحدود نیست و محدودیت دارد!

البرز- امیدبانوان؛ امروز درحالی یکایک رسانه‌ها از نامۀ وزیربهداشتِ کشور به هند، اخبار متعدد بارگذاری کردند که صراحتاً در آن، ایران برای کمک به مهار کرونا در هند اعلام آمادگی کرده است.

سعید نمکی در نامه‌ای به هاراش وارد هان- وزیر بهداشت هند با ابراز تأسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید۱۹ تأکید کرد: «مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، رفع تبعیض‌ها و تحریم‌ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات مؤثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد میسر نخواهد بود. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع‌الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند. نمکی ادامه داد: ایران توانست تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن‌تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه‌ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده‌اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشورهندوستان با اپیدمیِ 19 COVID از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم».

این نامه در حالی توسط رسانه‌ها دست به دست می‌شود و مطالب مرتبط و گاه نامرتبط در این راستا در حال گردش است که آمار کرونا در داخل کشور هرروز مدار صعودی‌تر را نشان می‌دهد و به گواهِ اعداد و جداول مطرح در این زمینه، قریب به اکثریتِ بیمارستان‌های کشور از مرز هشدار گذشته‌اند و ظرفیتِ تکمیلی از حضور بیماران گزارش می‌شود.

با تمام اوضاع و احوالِ حاضر و دو هفتۀ حساسی که به گفتۀ رئیس جمهوری در پیش است؛ انتظاری به جد از مسئولان ذی‌ربط در این مجرا است تا با ورودِ به موقع و تمهیدات مؤثر در این زمینه، در ابتدا به وظایف و رسالت داخلیِ خود عمل نمایند و شوآف‌های همدلی بماند برای روزگارِ کرونای سفید.

 

کدخبر: 4879


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise