چهارشنبه، 29 تیر 1401 - 10:00

بمانم یا بروم؛ چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم

بِوِرلی استون در کتاب بروم یا بمانم؟ به یک پرسش بسیار مهم پاسخ داده است، پرسشی که هرکدام از ما بارها از خود پرسیده‌ایم: چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم؟ انتشارات شمعدونی این اثر با ترجمه میترا نادری منتشر کرده است.

کتاب خوب- امیدبانوان؛ بورلی استون در این کتاب به ما کمک می‌کند تا به یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شویم پاسخ دهیم. این کتاب قرار است به ما کمک کند که تصمیم به ماندن یا رفتن بگیریم. همه ما این شرایط دردناک را تجربه کرده‌ایم. ممکن است در یک رابطه باشیم، از آن احساس رضایت نکنیم و دلمان بخواهد از آن فرار کنیم. این در حالی است که ممکن است شریک ما اصلا از این موضوع باخبر نباشد. اما آیا راه چاره‌ای وجود دارد؟

کتاب بروم یا بمانم؟ همین راه چاره است. بورلی استون می‌خواهد به ما کمک کند تا تصمیم قاطعانه زندگی خود را بگیریم. همان تصمیمی که در نهایت آرامش را به زندگی ما برمی‌گرداند. او در بخشی از مقدمه این کتاب درباره اثرش اینطور می‌گوید: «در این کتاب به شما کمک می‌کنم از هرگونه دوراهی مانند انتخاب شغل؛ سبک زندگی، انتخاب رشته تحصیلی و هر نوع تصمیمی که در زندگی، شما را دچار شک و تردید کرده، نجات پیدا کنید و تصمیمی درست بگیرید.»

دیپاک چوپرا، نویسنده و روان‌درمانگر معنوی درباره کتاب بروم یا بمانم؟ اینطور گفته است: «بورلی استون به ما نشان می‌دهد که با برداشتن قدم‌های عقلانی چطور می‌توانیم الگوهای نابودکننده فکری و رفتاری خود را از بین ببریم و روابطی سالم با خود و دیگران داشته باشیم. خواندن کتاب‌های او را به شدت توصیه می‌کنم.»

 

کتاب بروم یا بمانم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

بروم یا بمانم؟ کتابی مفید و مناسب برای تمام کسانی است که در تلاش برای یک تصمیم‌گیری مهم احساسی و عاطفی هستند.

 

بخشی از کتاب بروم یا بمانم؟

آیا هر تصمیمی به فاجعه می‌انجامد؟

خیال‌پردازی درباره فاجعه بعد از تصمیم‌گیری، هیچ کمکی به ما نمی‌کند

همه ما خوب می‌دانیم که گرفتن تصمیم بی‌بازگشت و قاطعانه، چقدر اضطراب‌آور است. چون دقیقاً نمی‌دانیم که قرار است بعد از آن با چه چیزی روبه‌رو شویم، شرایط را برای خودمان سخت‌تر می‌کنیم و به خاطر چیزی که من آن را «خیال‌پردازی فاجعه‌بار» می‌نامم، از اتخاذ تصمیم نهایی خودداری می‌کنیم.

خیال‌پردازی‌های ما سراسر پیش‌بینی فاجعه است، چون ما همیشه به بدترین حالت ممکن فکر می‌کنیم. (من هرگز با کسی آشنا نخواهم شد، نمی‌توانم به‌تنهایی از عهده زندگی‌ام بربیایم و...). اما اگر حاضر شوید کمی ریسک کنید، با کسی آشنا خواهید شد و خشنودتر خواهید بود. شما می‌توانید از عهده خودتان برآیید و از آرامش و سادگی زندگی‌تان لذت خواهید برد. خیال‌پردازی‌های فاجعه‌بار، یا از ترس آسیب زدن به دیگران ناشی می‌شود یا از ترس عدم تأیید از سوی آن‌ها. درنتیجه به جای این‌که ریسک کنیم و روراست باشیم، کنار می‌کشیم و هیچ کاری نمی‌کنیم.

آیا شما متهم هستید که زندگی‌تان را زندگی نکرده‌اید؟

آیا شما هم به خاطر این‌که تسلیم ترس‌هایتان شده‌اید، در اتاق انتظار زندگی‌تان به سر می‌برید؟ آیا شما هم با این خطر مواجه هستید که حتی به نیمی از آنچه می‌توانستید باشید هم نرسیده‌اید؟ دیگر نباید همچنان منتظر وقتی باشید که برای تغییر یا هر حرکت دیگری احساس امنیت کنید. این فرصت هیچ وقت پیدا نخواهد شد و با این امید واهی، شما از همین حالا حسرت زندگی بربادرفته‌تان را خواهید داشت.

بدون شک، شما نمی‌خواهید چنین کلماتی روی سنگ قبرتان حک شود.

تاریخ تولد ۱۹۷۶

وفات ۲۰۱۲

تاریخ به خاکسپاری ۲۰۷۰

بنابراین، وقت آن است که از همه درهایی که برای شما در نظر گرفته‌شده عبور کنید و زندگی‌تان را از آنِ خود کنید و دیگر تظاهر نکنید که ضعیف و ناتوان هستید.

 

کدخبر: 9645


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise