شنبه، 19 شهریور 1401 - 12:09

شبکه بانوان نیکوکار راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش مشارکت‌ها و کمک‌های ریالی مردم طی سال‌های اخیر گفت: «شبکه بانوان نیکوکار» با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه راه‌اندازی می‌شود.

جامعه- امیدبانوان؛ ایرنا نوشت: حبیب‌الله آسوده افزود: در حوزه کمک‌های مردمی، براساس رصد سالیانه کمیته امداد، حضور و کمک‌های ریالی مردم و همچنین مشارکت‌های مادی و معنوی افزایش یافته است؛ اما با توجه به تورم سالیانه و افزایش ارزش ریالی کالاها و هزینه‌های زندگی، گاه کمک‌های مردمی نیز پاسخگوی تمامی نیازها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: فارغ از میزان نقدی کمک‌های خیرخواهانه حضور مردم در عرصه مشارکت‌های اجتماعی بی‌نظیر بوده و باید گفت: خانواده‌های ایرانی در این زمینه با سازمان‌های حمایتی مشارکت و همکاری می‌کنند.

 

هدف اصلی کمیته امداد «ترویج فرهنگ خیر و احسان» است 

آسوده با اشاره به کمک برخی از اقشار ضعیف جامعه به این کمیته اظهارداشت: هدف اصلی کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان و کمک به مردم است که در این راستا، سالانه سه مناسبت مهم در کشور برگزار می‌شود. 

وی افزود: نخست، جشن نیکوکاری که به طور مستمر در سراسر کشور و در پایگاه‌های مختلف اعم از پایگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود و در این زمینه همچنین کمک‌های مختلف و تبلیغات متعدد نیز در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

آسوده با اشاره به جشن رمضان خاطرنشان کرد: برگزاری جشن رمضان در ماه مبارک رمضان نیز (به مدت ۳۰ روز) در سراسر کشور و تداوم طرح اکرام ایتام و محسنین و جشن عاطفه‌ها برای کمک به علم‌آموزی فرزندان نیازمند نیز در راستای این مناسبت انجام می‌شود.

 

برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات 

آسوده ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که به منظور ترویج فرهنگ خیر و احسان توسط این کمیته انجام می‌شود، برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات است که از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی توضیح داد: این جشنواره در تمامی استان‌های کشور با هدف تشویق و تجلیل از عاملین، مدعیان، موثرین و مبلغان زکات برگزار شده و تاکنون در ۵ استان کشور اجرایی شده است.

 

«زنان» عامل موثر در ترویج فرهنگ خیر و احسان

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح یک جریان‌سازی در راستای فرهنگ خیر و احسان است، گفت: بانوان عامل موثر در ترویج فرهنگ خیر و انسان به شمار می‌روند و به عنوان مدیر کانون خانواده در جامعه می‌توانند خیر و احسان را در اجتماعات و کل کشور گسترش داده و در تربیت نسل آینده در این حوزه نیز اثرگذار باشند.

آسوده در ادامه از راه‌اندازی شبکه بانوان نیکوکار در استان‌ها خبر داد و گفت: اولین شبکه بانوان نیکوکار هم اکنون در استان مرکزی تحت عنوان «شبکه بانوان نیکوکار حضرت خدیجه» راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: دومین شبکه نیز در استان کرمان تحت عنوان «شبکه بانوان نیکوکار حضرت زینب» طی هفته‌های اخیر راه‌اندازی و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده به سرانجام رسیده و در حقیقت ترویج فرهنگ خیر و احسان و کمک مردم به مردم از طریق فرصت‌های موثر و عوامل موثر جامعه (یعنی بانوان) با این شبکه‌سازی تقویت خواهد شد.

 

 

کدخبر: 10143


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise