پنجشنبه، 24 شهریور 1401 - 23:32

معاون فرماندار اشتهارد در نشست هم اندیشی هفته‌ی ملی کودک ؛

کودکان علاوه بر حمایت‌های خانوادگی نیازمند توجه اجتماعی هستند

معاون فرماندار اشتهارد در نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک بر ضرورت توجه اجتماعی به کودکان تاکید و از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان خواست تلاش‌شان را برای برگزاری شایسته‌ی هفته ملی کودک انجام دهند.

اشتهارد - امید بانوان؛ ابوالفضل سرزعیم، ضمن اشاره به جایگاه فرزندان در خانواده و تلاش‌ پدران و مادران برای تامین نیازمندی‌های کودکان گفت: اگر چه این توجهات در محیط خانواده صورت می‌گیرد اما تنها تامین نیازهای کودک برای تربیت و زندگی آینده‌ی او کافی نیست و افزود: کودکان نیازمند توجه مسئولان هستند و باید همه مسئولان نهادهای فرهنگی تلاش‌شان را برای این مهم انجام دهند.

معاون فرماندار اشتهارد همچنین به موقعیت این شهرستان و ظرفیت‌های موجود در آن اشاره کرده و از تمامی نمایندگان دستگاه‌های مدعو در این نشست خواست تلاش‌شان را در جهت اجرای برنامه‌های مناسب و در خور برای کودکان شهرستان انجام دهند.

نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی و اعظم ذوالفقاری، کارشناس روابط عمومی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هم به عنوان نمایندگان حاضر در این نشست از نبود مرکز فرهنگی، هنری کانون در شهرستان اشتهارد  به عنوان مهم‌ترین نقطه ضعف در حوزه کودک نام برده و از مسئولان خواستند تا در صورت امکان زیرساخت‌های لازم برای این مهم را فراهم کنند تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در این منطقه صاحب مرکز ثابت و سیار شود.

این نمایندگان در ادامه به هفته ملی کودک و لزوم  توجه ویژه‌ کانون به این رخداد به منظور جلب توجه جامعه به کودکان و نوجوانان اشاره کرده و ضمن معرفی بخشی از خدمات و فعالیت‌های استانی پیش بینی شده از دستگاه‌ها درخواست کردند که نهایت همکاری را برای برگزاری جشن ویژه هفته ملی کودک و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان منطقه از این برنامه ها به کار بندند.

کودکان علاوه بر حمایت‌های خانوادگی نیازمند توجه اجتماعی هستند

در ادامه نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نهاد کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در مورد امکانات و ظرفیت‌ها و نحوه‌ تعامل خود در برنامه‌های اجرایی هفته‌ی‌ملی کودک  نکاتی را مطرح کردند.

اجرای جشن ویژه در هفته ملی کودک، توجه به کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد،  کودکان کار، نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان، استفاده از گروه‌های نمایش و سرود این شهرستان برای اجرای برنامه‌های مناسب و لزوم فضا سازی مناسب شهری  بر اساس شعار و روز شمار هفته ملی کودک و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای کودکان با استفاده از کارشناسان مجرب،  از مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود که روز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در محل دفتر معاون فرمانداری اشتهارد برگزار شد.

گفتنی است فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۶ تا  ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ در استان البرز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 10202


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise