سه‌شنبه، 07 اسفند 1397 - 17:24

خلیلی اردکانی:

تفکر بی‌اعتمادی به توانمندی‌های بانوان عصر حجری است! / ضرورت مطالبه گری بانوان

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت که تفکر بی اعتمادی به توانمندیهای بانوان نوعی نگرش عصر حجری است و باید به بایگانی تاریخ بپیوندد.

امید بانوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمدحسین خلیلی اردکانی این مطلب را صبح امروز (دوشنبه 6 اسفند) در همایش «توسعه فردی بانوان و مدیریت شهری» که به همت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و با حضور جمعی از بانوان و مسئولان ارشد شهری در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی، رفاهی میلاد برگزار شد، مطرح کرد و افزود: گرچه حرف ها و شعارهای قشنگی در خصوص هموار بودن مسیر برای قرار گرفتن بانوان در رده های مدیریتی مطرح می شود اما در عمل چیز دیگری را شاهدیم!

 وی با بیان اینکه زنان باید مطالبه گر باشند و سهم خود را از صندلی‌های مدیریتی بگیرند، تصریح کرد: در کشوری که بیشترین صندلی‌های دانشگاه‌ها به زنان اختصاص داده شده چرا نباید از توانمندی و تخصص این سرمایه های ارزشمند استفاده کرد. عضو مجلس ششم شورای اسلامی ادامه داد: بدون اغراق باید گفت در کنار تمام مردان موفق تاریخ زنانی بوده اند که مسیر پیشرفت و تعالی آنها را همواره کرده اند.

وی افزود: زنان با صبر و روحیه لطیفی که دارند قادرند کوه خشونت را تسخیر و فضاهایی که در آن حضور دارند را تلطیف کنند، متاسفانه به دلیل برخی مشکلات فضا برای تصدی صندلی‌های مدیریتی از سوی زنان چندان باز نیست و موانع زیادی در این حوزه وجود دارد. خلیلی اردکانی تصریح کرد: مسئولان کلان باید فضای مناسب برای بروز توانمندی‌ها و تخصص بانوان را فراهم کنند تا شاهد حضور پررنگ تر آنها در عرصه‌های مدیریتی باشیم.

 رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی ابراز کرد: زنان هم باید در این زمینه مطالبه گر باشند و با خودباوری برای گرفتن سهم خود از جایگاه‌های مدیریتی تلاش کنند. یادآور می شود سارا دشت گرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی و عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند. محور صحبت های آنها ضرورت کنار زدن موانع تعالی بانوان در نظام مدیریتی کشور به ویژه در شهرداری‌ها بود.

 

کدخبر: 1027


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise