پنجشنبه، 14 مهر 1401 - 20:08

در نشست خبری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح شد

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»

 همزمان با آغاز هفته ملی کودک «مهری فلاح» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز ضمن حضور در نشست خبری، با اصحاب رسانه به گفت‌وگو نشست و شمه‌ای از اقدامات مهم و برنامه‌های این هفته کانون را اعلام کرد.

البرز- امید بانوان؛‌ تیلدا حسینی- «مهری فلاح» در آغاز این نشست با بیان اینکه هفته ملی کودک بهانه‌ای است که توجه اذهان عمومی را به سمت کودکان و نوجوانان به‌ویژه رعایت حقوق آنان جلب کنیم، گفت: همه ما باید در راستای به رسمیت شناختن و  تحقق این حقوق کوشا باشیم.

پیش‌درآمد سخنان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز را تشریح فضا، خط مشی و اهداف کانون به خود اختصاص داد.

فلاح با بیان اینکه فضای کانون برای کودکان و مربیان فضایی باز و پر تعامل برای تمرین زندگی است، گفت: سیستم کتابداری کانون باز و فضای آموزشی کلاس‌ها بر مبنای شناسایی و پرورش استعداها بنا نهاده شده است.

وی ادامه داد: در این فضای دوستانه و صمیمانه تلاش شده علاوه بر کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان، با رصد و ارزیابی رفتار و فعالیت آنان مفاهیم ارزشی و اخلاقی نیز به طور غیرمستقیم به آنان تعلیم داده شود تا برای برای ورود به جامعه توانمندتر شوند.

فلاح عمده اقدامات کانون را در 60 نوع فعالیت تقسیم بندی کرد که به صورت متناوب در 6 مرکز در استان البرز برای گروه‌های سنی 7 تا 16 سال تدوین و ارائه شده است.

به گفته وی کانون برای گروه‌های زیر 7 سال نیز کارگاه‌های کوتاه یک تا یک ساعت و نیمه در فضاهای مختلف فراهم کرده همانطور که در قالب انجمن‌های مختلف آموزش‌هایی را برای اعضای بالای ۱۶ سال ارائه می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با اشاره به شعار هفته ملی کودک در سالجاری «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» گفت: برنامه‌های سراسری هفته ملی کودک از شانزدهم مهرماه کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد اما البرز از 14 مهرماه با افتتاح نمایشگاه نقاشی به استقبال هفته ملی کودک می‌رود.

وی یکی از اهداف مهم بیانیه گام دوم انقلاب را محرومیت‌زدایی در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ عنوان و از حضور پررنگ کانون در قرارگاه اجتماعی استان البرز یاد کرد و گفت: با توجه به حجم جمعیت البرز و وجود تنها یک کتابخانه سیار کانون در کل استان البرز که خاص مناطق روستایی است، حضور کانون در مناطق کم‌برخوردار و ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین شهری در شیفت دوم بیشتر از توان این مجموعه بوده است.

وی از همین تریبون از مسئولان امر خواست کانون را در تهیه خودروی سیار دیگری یاری کنند تا یکی به امر آموزش در روستاها بپردازد و دیگری به مناطق محروم شهری خدمات ارائه کند. 

فلاح فعالیت شاخص کانون در میز خدمت قرارگاه اجتماعی البرز را ترویج فرهنگ مطالعه از طریق قصه‌گویی، استعدادیابی از طریق نقاشی گروهی در قالب طرح دیواری و افزایش تعامل کودکان اعلام و اظهار کرد: مهمترین دستاورد این فعالیت‌ها طی سه ماه تابستان، جمع‌آوری 200 نقاشی کودکان این مناطق بود که بعد از کارشناسی دقیق 68 اثر در قالب نمایشگاه در 14 مهرماه در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه نقاشی «کودکان البرز» که با محوریت کودکان مناطق کم برخوردار در خانه هنرمندان گشایش خواهد یافت، تا پایان هفته‌ ملی کودک (۲۲ مهر ماه سال جاری) همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان خواهیم بود.

 

فلاح ضمن اعلام برنامه‌های جانبی این نمایشگاه از فراخوان نقاشی «خانواده من» خبر داد که به دبیری کانون و با همکاری حوزه هنری و آموزش و پرورش البرز با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی انجام خواهد شد.

وی همچنین از حضور اساتید هنری نظیر استاد مهری در این نمایشگاه خبر داد تا کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره‌گیری از تجربه اساتید برجسته خاطره‌ای به یادماندنی و انگیزه‌ای قدرتمند در مسیر هنری خویش داشته باشند.

«جشنواره بادبادک» دیگر اقدام  مفرح هفته ملی کودک بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: این فعالیت روز جمعه 15 مهر در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز برگزار می‌شود که هم شرایط برای ساخت بادبادک فراهم است و هم بادبادک‌های آماده برای کودکان وجود دارد.

برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک ویژه دبستانی‌ها و پیش دبستانی‌ها در شانزدهم مهرماه با حضور گروه‌های مختلف نمایشی در سالن شهیدان نژاد فلاح، حضور شخصیت تلویزیونی «مل مل» در روز شانزدهم و هفدهم مهر در باغ گلهای پارک چمران همراه با فعالیت‌های جنبی از دیگر برنامه‌های پرنشاطی بود که وی به آنها اشاره کرد.

بازدید استاندار البرز از کانون و نشست با مربیان، برگزاری پنجمین نمایشگاه اسباب‌بازی در باغ گل‌های پارک شهید چمران با حضور تولیدکنندگان ملی و ایرانی برای اولین بار، اجرای نمایش نیم‌وجبی در مرکز کانون ساسانی، برگزاری کارگاه فرزند پروری با هدف بهبود رابطه والد و کودک، اجرای برنامه شب‌های رصد در مرکز آسمان‌نمای کانون و اجرای جشن‌های متناظر در شهرستان‌های مختلف استان همزمان با مرکز البرز از اهم فعالیت‌هایی بود که سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز به آن اشاره کرد.

همچنین در این زمینه بخوانید:

خدمت رسانی به کودکان مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گیرد

حضور پررنگ کانون در اجرای طرح محرومیت‌زدایی ۲۰۲۰

انتصاب ابوالقاسم سلیمانی به عنوان دبیر هفته کودک

 

انتهای پیام/

کدخبر: 10516

عکاس: نگار اصغری

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise