پنجشنبه، 01 دی 1401 - 11:57

نماینده مجلس:

کوتاهی در جهاد تبیین حقوق زنان جبران شود

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران به حقوق زنان توجه نداشته گفت: کوتاهی در جهاد تبیین حقوق زنان که وظیفه‌ای همگانی است باید جبران شود.

البرز- امید بانوان؛‌ ایرنا نوشت؛ «علیرضا عباسی» چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی زن تراز انقلاب اسلامی با حضور مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان البرز افزود: اگر توجه نظام اسلامی به حوزه زنان به درستی در جامعه تبیین نشود، بعضی‌ها جاهلانه یا عامدانه مطرح می کنند که حقوق زنان ایرانی رعایت نمی‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تبیین و روایتگری صحیح شعار زن، زندگی، آزادی می‌دهند و القا می‌کنند که زنان ما نه زندگی و نه آزادی دارند و این یعنی ما در جهاد تبیین در رابطه با این موضوع و نگاه و خدمات نظام اسلامی به بانوان کوتاهی کردیم.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که مدعی هستند زنان در کشور ما نه زندگی و نه آزادی دارند، وضعیت زنان در کشور را با سایر کشورها مقایسه کنند.

وی در خصوص محروم کردن ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اظهار کرد: بزرگترین ناقضان حقوق زنان در جهان، دنبال حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل بودند.

عباسی ، بطور نمونه به مقایسه آمارهای مختلف در حوزه زنان در کشور ایران و آمریکا پرداخت و افزود: نرخ مرگ و میر مادران در هر صد هزار تولد در کشور ما 7 نفر و در آمریکا ۲۳ نفر است.

وی یادآورشد: سهم زندانیان زن در ایران سه درصد و در آمریکا ۱۰ درصد است در حالی که کل زندانیان زن دنیا ۷۰۰ هزار نفر هستند که ۲۰۰ هزار نفر آن، زنان زندانی آمریکایی هستند یعنی ۳۰ درصد از زندانیان زن دنیا در آمریکا هستند.

عباسی گفت: با وجود نقض آشکار حقوق زنان در آمریکا، این کشور به عنوان سردمدار حقوق بشر و رعایت کننده حقوق زنان معرفی می شود و ایران که از دیرباز حامی و مدافع حقوق زنان بوده است، ناقض حقوق زنان معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: سهم پزشکان زن در کشور ما ۴۰ درصد و در آمریکا ۳۴ درصد است. مرخصی با حقوق زنان بعد از زایمان در کشور ما ۹ ماه هست ولی در آمریکا همچین سیاست تشویقی دیده نمی‌شود.

عباسی افزود: پزشکان متخصص زن در کشور ما تقریبا ۴۰ درصد و پزشکان فوق تخصص زن حدود ۳۰ درصد از جامعه پزشکی را شامل می شوند چنانچه امروز ورودی دختران به دانشگاه ها نزدیک به ۵۶ درصد رسیده است.

وی گفت: هیات علمی زن در دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی بالای ۳۰ درصد است ویک هزار و ۱۲۱نفر قاضی زن در کشور وجود دارد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این آمارها وقتی کنار هم گذاشته می‌شوند و با داده‌های سایر کشورها مقایسه می‌شوند می‌توان به این نتیجه رسید هیچ کشوری در دنیا به اندازه کشور ما به حوزه زنان توجه نکرده است.

عباسی در توصیه‌ای به مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: به موازات فعالیت در حوزه بانوان در ادارات باید در راستای تقویت این حوزه هم تلاش کرد و این جایگاه مقدس فقط بصورت نمادین در نظر گرفته نشود بنابراین لازم است در عرصه تبیین و روشنگری و وظایف قانونی و شرعی در رابطه با عفاف و حجاب تمام همت خود را به کار گیرید.

انتهای پیام/

کدخبر: 11845


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise