چهارشنبه، 07 دی 1401 - 15:41

همزمان با سراسر کشور؛

طرح «سلما» در البرز اجرا می‌شود

مشاور استاندار و سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز از اجرای طرح سلما «قیام زن باشرف و با استعداد ایرانی» خبر داد و از دختران علاقه‌مند در رده سنی 15 تا 25 سال خواست در این طرح ملی شرکت کنند.

البرز- امید بانوان؛ «معصومه آقایی» در جلسه‌ای که به این مناسبت در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز با حضور جمعی از فعالان حوزه بانوان، هنرمندان، دانش‌آموزان و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح درصدد هستیم در طیف نوجوان و جوان اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام دهیم با این تفاوت مهم که این بار جامعه هدف مد نظر که از رده سنی 15 تا 25 سال هستند، خودشان سرپنجه کار و کنشگر هستند.

مشاور استاندار البرز با بیان اینکه این طیف خاص، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌شود ابراز کرد: با انجام این اقدام اثربخش گام مهمی در جهت تقویت حوزه رسانه برداشته شده و یک کنشگری مثبت رقم خواهد خورد.

سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان این مهم که امروز در عصری زندگی می‌کنیم که همه ما خواسته یا ناخواسته درگیر «جنگ روایت‌ها» شده‌ایم، افزود: در این جنگِ شناختی و بیان روایت‌ها اگر نوجوانان ما از سواد رسانه کافی و وافی برخوردار باشند و در زمان هجمه‌های دشمن خودشان راوی روایت‌های صحیح باشند، بسیار بهتر از زمانی است که از نگاه حاکمیتی با این موضوعات برخورد شود.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از بهترین طرح‌هایی است که نقطه‌زنی خوبی را در پی خواهد داشت، گفت: شرایط و جزئیات اجرای این طرح متعاقبا اعلام خواهد شد اما شرط اساسی برای ورود به این طرح آنست که نوجوانان و جوانان دختر شرکت کننده در این طرح از حداقل استعداد کنشگری برخوردار باشند.

 

آقایی ضمن تاکید این طرح بر پرورش استعداهای نوجوانان در سه گام گفت: در این طرح تلاش شده که با محوریت زنان و دختران انقلابی و مبتنی بر شبکه‌سازی آموزش‌هایی به دختران و بانوان این رده سنی داده شود تا گام موثری در جهت افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت کنشگری نوجوانان و جوانان و بصیرت‌افزایی این قشر برداشته شود.

مشاور استاندار البرز در پایان با بیان اینکه در شرایط حاضر انجام کارهای علمی و فرهنگی در قالب «رویداد» بسامد و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: جامعه مخاطب این طرح برای انجام یک رویداد ملی و کشوری در قالب رسانه آموزش داده می‌شوند که روایتگری‌های این نسل در قالب این رویداد اثرگذاری بسیار مثبت و ساختارشکنانه‌ای خواهد داشت.

کدخبر: 11979

عکاس: نگار اصغری

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise