دوشنبه، 12 دی 1401 - 19:21

آلایندگی صنایع بزرگ البرز زیر رصد زیست محیطی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آلایندگی صنایع بزرگ به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، گفت: این صنایع اگر از محدوده استاندارد خارج شوند با اخطار و ابلاغیه و یا با شکایت اداره کل محیط زسیت مواجه خواهند شد.

البرز – امید بانوان؛‌ مجید درگی به میزان شاخص آلایندگی هوا اشاره کرد و افزود: میزان شاخص آلایندگی هوا باید به پایین‌تر از سطح ۱۵۰ برسد تا فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نشوند و بر اساس دستور‌العمل‌ها و ضوابط، اعمال محدودیت‌ها از مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده سهم اصلی آلاینده‌های ذرات معلق مربوط به پارامتر pm۲.۵ می‌باشد که این ذرات توسط سوخت خودروها و صنایع و پروژه های عمرانی ایجاد می‌شود.

درگی گفت: در بعضی مواقع بدلیل اعمال محدودیت مصرف گاز همچون نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ مجبور به استفاده از سایر سوخت‌های فسیلی مثل گازوییل که آلایندگی بیشتر به دنبال دارد، هستیم.

وی افزود: صنایع بزرگ باید سعی کنند از ترکیب گاز و سایر سوخت‌های فسیلی استفاده کنند تا این آلایندگی در حد لب مرز مجاز نگه داشته شود و بیشتر نشود.

درگی در پایان به آلایندگی خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اشاره داشت و گفت: بر اساس پایشی که در سطح شهرستان صورت می‌گیرد پلیس راهور برای این خودروها اعمال جریمه و محدودیت تردد ایجاد می‌کند که البته این امر نیاز به بهبود زیر ساخت‌های لازم مانند دوربین‌های کنترل ترافیک دارد تا سلامتی مردم تضمین شود.

کدخبر: 12065


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise