پنجشنبه، 27 بهمن 1401 - 11:16

دومین رویداد کارآفرینی بانوان در استان البرز برگزار شد

دومین رویداد کارآفرینی بانوان در استان البرز به همت تولیدکننده پوشاک اسلامی «یامین» و جمعی از بانوان موفق در کرج برگزار شد.

البرز- امید بانوان؛‌ دومین رویداد کارآفرینی بانوان در استان البرز صبح چهارشنبه 26 بهمن کار خود را در سالن همایش شهدای دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران آغاز کرد.

«زینب رضاحسینی» تولیدکننده پوشاک اسلامی برند «یامین» که مجری و برگزارکننده این رویداد است در گفت‌وگو با خبرنگار «امید بانوان» هدف از برگزاری این رویداد را حمایت از بانوان کارآفرین و کسب و کارهای نوپا و نوآور البرز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کرج مراکز خاص فروش محصولات بانوان وجود ندارد و اعلب تولیدکنندگان و کارآفرینان البرزی در ایونت‌ها و نمایشگاه‌های تهران حضور می‌یابند، اظهار داشت: این امر ما را بر آن داشت تا با هدف رفع این خلأ مهم با همفکری سایر دوستانی که در این عرصه فعالیت دارند این رویداد را برگزار کنیم.

مجری این رویداد در ادامه اظهار داشت: اولین رویداد کارآفرینی بانوان در البرز با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در آذرماه سالجاری در مرکز همایش‌های میلاد کرج برگزار شد و بنا به درخواست مکرر بانوان برای ادامه‌دار بودن این نوع برنامه‌ها تصمیم گرفتیم این رویدادها را به صورت سلسله‌وار ولی با تکیه بر توان خودمان برگزار کنیم. لذا هیچ نهاد دولتی حامی این برنامه نیست و این رویداد به صورت خودجوش و مردمی و با همت غرفه‌داران برگزار شده و مجموعه «یامین» مسئولیت هماهنگی و اجرای این برنامه را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه استان البرز پتانسیل برگزاری چنین برنامه‌هایی را دارد، گفت: ما کار خود را از آذرماه امسال با 36 غرفه آغاز کردیم و اینک 60 غرفه در این مکان کارهای ارزنده خود را به نمایش گذاشته‌اند. از همین تریبون به به بانوان البرزی این مژده را می‌دهیم که در اسفندماه امسال نیز سومین رویداد کارآفرینی بانوان در کانون شهید سبحانی کرج با حداقل 100 غرفه برگزار خواهد شدکه همزمان جشن میلاد امام حسین علیه السلام را نیز برگزار خواهیم کرد.

زینب رضاحسینی یکی از معضلات موجود در کرج را عدم وجود مکان مناسب برای برگزاری چنین رویدادهایی عنوان کرد و افزود: اگر مکان مناسب و وسیعی از این نظر در اختیار بانوان قرار گیرد مسلما با تعداد بیشتری غرفه‌دار این نمایشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان درخواست حمایت مالی از نهادهای دولتی نداریم و تنها درخواست ما این است که در اخذ مجوز قانونی لازم برای برگزاری چنین نمایشگاه و ایونت‌هایی کمال مساعدت را ما داشته باشند تا دچار سیکل و بروکراسی خسته‌کننده ادارات نشویم.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و هم‌افزایی بیشتر بتوان در زمینه اشتغال‌زایی، ساماندهی و رونق کسب و کار بانوان در البرز اقدامات خوب و امیدوار کننده‌ای انجام داد.

حانم رضا حسینی در پایان خاطرنشان کرد که رویداد یامین فقط سکوی فروش نیست بلکه در این رویداد علاوه بر فروش، کلاس‌های آموزشِ بانوان کارآفرین برای عموم مردم به صورت کاملا رایگان با محوریت ارتقای کسب و کار برگزار می‌شود.

 

گفتنی است این رویداد از روز چهارشنبه 26 بهمن‌ماه تا روز جمعه 28 بهمن به آدرس کرج – روبروی مصلی- سالن همایش شهدای دانشکدگان کشاورزی  و منابع طبیعی دانشگاه تهران از ساعت 11 صبح تا 20 شب ادامه دارد. مراسم اختتامیه این ایونت با جشن ویژه مبعث عصر جمعه برگزار خواهد شد.

برای مشاهده گزارش تصویری این رویداد کلیک کنید. 

کدخبر: 12526

عکاس: شکوفه سیاوشی

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise