دوشنبه، 22 اسفند 1401 - 10:29

فیلترینگ گسترده سایت‌های فروش قرص‌های سقط جنین در راه است؟

قانون‌گذاران آمریکایی در ایالت تگزاس در صدد تصویب قانونی هستند که ارائه دهندگان خدمات دسترسی را ملزم به مسدود سازی همه سایت‌های فروش اقلام سقط جنین و تولید محتوا در این خصوص می‌کند.

بین الملل – امید بانوان؛‌ برنا نوشت؛ مقامات ایالت تگزاس آمریکا قصد دارند تا قانونی را مورد تصویب قرار دهند که بر مبنای آن، علیه ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی اینترنتی (ISPها) که وب‌سایت‌های فروش قرص‌های سقط جنین و صفحات تولید کننده محتوا در این رابطه را مسدود نکنند، اعلام جرم خواهد شد. وفق این قانون پیشنهادی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ملزم خواهند بود تا تمام سعی خود برای تحقق هدف مذکور را به کار بگیرند.

ده ایالت آمریکا، قانون ممنوعیت «سقط جنین» را تاکنون تصویب کردند، تگزاس یکی از این ده ایالت است، مقامات ایالتی قصد دارند تا ارائه دهندگان خدمات دسترسی را ملزم به تلاش برای محدود کردن فعالیت سایت‌های مغایر با قانون سقط جنین کنند.

بعد از شروع مباحث پیرامون تصویب قانون مذکور، تعدادی از شرکت‌های فناوری دارای دسترسی به حجم انبوه داده‌، جهت فرار زنان متقاضی سقط جنین و پزشکانی که با آن‌ها همکاری‌ می‌کنند، نسبت به حذف اطلاعات پایگاه‌های داده خود اقدام کردند!

منتقدان قانون سقط جنین، معتقدند تلاش قانون‌گذاران آمریکایی با قانون اساسی این کشور مغایرت دارد.

اما لانسو، مدیر پروژه آزادی بیان در مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا معتقد است، تصویب این مقررات منجر به نظارت شدید بر ارتباطات مردم و سانسور گسترده اطلاعات در مورد مراقبت‌های بهداشتی باروری خواهد شد.

کدخبر: 12966


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise