سه‌شنبه، 23 اسفند 1401 - 12:29

طی مراسمی با همت اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ؛

کتاب «ونوس الموت» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی «ونوس الموت» با حضور نویسنده کتاب «بهروز رمضانی» در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

ساوجبلاغ – امید بانوان؛‌ کتاب «ونوس الموت» به نویسندگی «بهروز رمضانی» از معلمان و پژوهشگران استان البرز که در آن به هویت تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی روستای وناش الموت پرداخته شده است، در فرهنگسرای امام علی علیه السلام هشتگرد رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین «روح الله مختاری»، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، طی سخنانی تمدن چند هزار ساله ایرانی را گره خورده به فرهنگ ناب اسلامی دانست و تصریح کرد: این فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مردمانی را تربیت کرده است که امروز هیچ بن‌بستی را مقابل پیشرفت خود و ایرانی اسلامی نمی‌بیند و با تکیه بر همین فرهنگ و تمدن چندهزار ساله در همه میادین درخشان ظاهر می‌شوند.

همچنین در این مراسم گلشن شیرمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ ضمن تقدیر از نویسنده این کتاب گفت: این کتاب پیوند تاریخی و جغرافیایی دو استان البرز و قزوین است و نگارنده توانسته به خوبی فضای فرهنگی در روستاها را به رشته تحریر درآورد و بدون خدشه به خط داستانی کتاب تاریخ و جغرافیا و فرهنگ مردمان روستایی را در کتاب بیاورد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ادامه به نقش کتابخانه‌های عمومی در تولید آثار فاخر نویسندگان اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز مطالعاتی با منابع ی متناسب نقش بسزایی در به سرانجام رسیدن تحقیقات و در نهایت نوشتن کتاب‌هایی مناسب برای آشنایی نسل جوان از هویت ایرانی اسلامی دارد و کتابداران نیز در این مسیر راهنمای خوبی برای علاقه‌مندان در این حوزه هستند.

در بخشی از این مراسم بهروز رمضانی نویسنده کتاب « ونوس الموت» در خصوص این کتاب گفت: هدفش از بیان فراز و نشیب حال و گذشته تاریخ الموت و روستاهای وناش و کینه خاز  این بود که نسل‌های آینده با توجه به آموخته‌ها و تجربیات گذشتگان اقوام خود، در آسایش و رفاه بیشتری زندگی را سپری کنند و آشنایی نسل جوان امروز و آینده با تاریخ پیچیده، همراه با فراز و نشیب مردمان سختکوش سرزمین مان است.

همچنین در این مراسم دکتر حسین عسگری، دکتر شمس اله غلامی و دکتر محراب رجبی از البرزپژوهان و کارشناسان این برنامه بودند که در خصوص محتوای این کتاب به بیان نظرات خود پرداختند.

این آئین رونمایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری، امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ؛ دکتر محراب رجبی، مشاور استاندار البرز؛ گلشن شیرمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی؛ سجاد احسانفر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ؛ پژوهشگران، مسئولین و جمعی از مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و روستای الموت انجام شد.

کدخبر: 12994


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise