چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 10:50

حضور موثر بانوان توانا در طرح نوروزی ۱۴۰۲

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور بیش از ۱۹ هزار امدادگر در طرح نوروز ۱۴۰۲، گفت: ۴۰ درصد از امدادگران حاضر در طرح نوروزی از بانوان هستند.

جامعه - امید بانوان؛‌ «بابک محمودی» با  بیان اینکه در طرح نوروزی ۱۴۰۲، حداقل یک تیم توانا از بانوان امدادگر در کنار تیم‌های امدادرسانی مردان در کلان‌شهرها، آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی هستند، گفت: ۴۰ درصد از امدادگران حاضر در این طرح نوروزی بانوان امدادگر هستند.

سرپرست سازمان امداد و نجات ضمن اشاره  به توانمندی و حضور قابل توجه این بانوان اظهار داشت: در جمعیت هلال‌احمر تعداد زیادی از بانوان امدادگر به درجات مختلفی همچون، ایثار، نجاتگر و امدادگر رسیده‌اند که قابل تقدیر است.

محمودی با اشاره به حضور موثر بانوان در بخش‌های متفاوت این سازمان خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال‌احمر بانوان امدادگری خدمت ارائه می‌دهند که حتی پایه یکم رانندگی دارند و حضور آن‌ها در صورت بروز حوادث و شرکت در عملیات، می‌تواند تاثیر مثبت و موثری در ارائه خدمات داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین بانوان امدادگر جمعیت هلال‌احمر در بخش‌های متفاوتی، نظیر امداد روانی، بخش‌های عملیات، تیم‌های توانا، پشتیبانی امدادونجات، توزیع اقلام، کمک مومنانه و امدادی به هم‌وطنان ارائه خدمت می‌دهند.

گفتنی است تیم توانا «تیم‌های ویژه آماده نسوان امدادگر» بر مبنای توانمندسازی زنان در امداد و نجات شکل گرفته است و گروه‌های هدف آن در چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند. زنان امدادگر در  طرح نسوان توانا در حوزه‌های امداد و نجات، اسكان اضطراری، حمايت‌های روانی، مركز فوريت‌های پزشكی، پشتيبانی اداری، تداركات و توزيع اقلام امدادی فعاليت می‌كنند.

 

کدخبر: 13107


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise