دوشنبه، 07 فروردین 1402 - 11:33

ارتقای حمل و نقل عمومی کرج با ۳۰ کیلومتر خط ویژه اتوبوس

شهردار کرج از احداث خط ویژه اتوبوس تندرو به طول ۳۰ کیلومتر و با پیش‌بینی راه‌اندازی ۳۹‌ ایستگاه در شهر کرج خبر داد.

کرج . امید بانوان؛‌ «مهرداد کیانی» گفت: فاز ۲ مسیر ویژه اتوبوس تندرو حدفاصل پایانه شهید سلطانی تا میدان حصارک طراحی می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این خط به طول ۳۰ کیلومتر و 39 ایستگاه طی سال آینده هدف‌گذاری شده است و این سامانه تندروی اتوبوس‌ها می‌تواند به مثابه ستون فقرات حمل و نقل عمومی قلمداد شود.

شهردار کرج گفت: فاز مطالعاتی راه‌اندازی سامانه تندروی اتوبوس در محور خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در سال ۱۴۰۰ انجام شده و در آستانه گام تاریخی برای افزودن امکانی جدید به ناوگان حمل و نقل همگانی هستیم.

وی اشاره کرد: همچنین جانمایی‌ایستگاه‌ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسی‌ها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی پروژه در حال جمع‌بندی نهایی است تا بتوان فاز و گام اجرایی را آغاز کرد.

کیانی گفت: نوسازی و شکوفایی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج که از معضل عدیده ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌برد، یکی از اهداف و سیاست‌های راهبردی دوره ششم مدیریت شهری است، به ویژه آنکه با افزایش روز افزون مهاجرپذیری و سرازیر شدن جمعیت از روستاها به این شهر مواجه هستیم.

وی افزود: بهترین و منطقی‌ترین گزینه برای تشویق مردم به استفاده کمتر از خودروی شخصی؛ تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین راه‌اندازی شبکه مترو است.

کدخبر: 13176


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise