سه‌شنبه، 15 فروردین 1402 - 10:20

شاهکار هنرمندان البرزی در نهمین جشنواره لاله‌ها

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برپایی ورکشاپ‌های هنری در دو بخش مجسمه‌سازی و نقاشی در نهمین جشنواره لاله‌های کرج خبر داد.

کرج . امید بانوان؛ علیرضا عاقلی اظهار کرد: ورکشاپ‌های مجسمه‌سازی و نقاشی از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۰ فروردین ماه در حاشیه نهمین جشنواره لاله‌ها دایر می‌باشد.

وی در توضیح این ورکشاپ‌های هنری گفت: در بخش مجسمه چهار سردیس به صورت پرتره و کاملاً انتزاعی از شخصیت‌ها و اساطیر و داستان‌های حماسی شاهنامه (کیکاووس، سیاووش، زال، سیمرغ و کاوه آهنگر) با حضور هنرمندان و اساتید فرهیخته با متریال گل و خمیر ساخته خواهد شد.

عاقلی اظهارداشت: در بخش نقاشی به صورت نقاشی خط و نقاشی با الهام از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری استان البرز با رنگ اکریلیک بر روی بوم انجام خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: ورکشاپ‌های هنری جشنواره لاله‌های امسال با هدف تمرکز بر میراث هنری و ترویج فرهنگ اصیل کشورمان و به منظور آشنایی و ارتباط شهروندان با هنر و هنرمندان برپا شده است.


سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه می‌توان آثار فاخر ساخته شده در ورکشاپ‌های هنری را در معرض دید عموم قرار داد افزود: مجسمه شخصیت‌های شاهنامه که در ورکشاپ‌های هنری حین برگزاری هشتمین جشنواره لاله‌های کرج ساخته شدند اکنون به عنوان مجسمه ماندگار در پارک ایران کوچک جانمایی شده‌اند.

عاقلی با بیان اینکه آثار به اجرا در آمده در چنین جشنواره‌هایی به دلیل گستردگی مخاطبان‌شان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: در چند سال اخیر آثار حجمی متنوعی در فضاهای شهری کرج نصب شده که کارکرد اصلی آن‌ها ایجاد فضای مکث در شهر و ایجاد حس لذت بصری در شهروندان است.

کدخبر: 13237


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise