سه‌شنبه، 22 فروردین 1402 - 11:51

بررسی مسائل حوزه زنان و خانواده در نشست مدیران عالی استان البرز

نشست مدیران عالی استان البرز به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده برگزار شد.

البرز. امید بانوان؛ دوشنبه ۲۱ فروردین ماه نشست مدیران عالی استان البرز با هدف بررسی  چالش‌ها و مشکلات پیش روی بانوان با دستور کار تدبیر و برنامه‌ریزی جهت برپایی بازارچه‌های ثابت و موقت برای بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر صادرات محصولات و حضور بانوان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، تدبیر زیرساخت‌های مناسب جهت ایجاد پاتوق‌های فرهنگی زنانه، ایجاد مراکز فروش پوشش اسلامی ایرانی به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل صمت، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس اصناف، بخشدار مرکزی، اعضا شورای اسلامی شهر کرج، نمایندگان شهردار و روسای کارگروه‌های هفتگانه برگزار شد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: با دستور نماینده عالی دولت در استان و پیگیری‌های متعددی که در حوزه بانوان صورت گرفته مقرر شد مکانی به منظور ایجاد بازارچه دائم جهت عرضه محصولات تولیدی توسط زنان سرپرست خانواده و با هدف حمایت از آنان ایجاد شود که پیشنهاد ایجاد مکانی ثابت به منظور عرضه محصولات و حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان قوت گرفته است.

 «معصومه آقایی» با تاکید بر حمایت از زنان سرپرست خانواده توسط تمامی دستگاه‌های مسئول افزود: در این راستا شهرداری و اداره کار در راستای ایجاد بازارچه خوداشتغالی بانوان اقدامات اساسی انجام داده‌اند.

آقایی همچنین به بررسی راهکارهای ایجاد بازارچه خوداشتغالی زنان در البرز پرداخت و گفت: اشتغال بانوان و توجه ویژه به مسائل و مشکلات آنان در دستور کار است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمینه لازم را برای ایجاد شغل آنان فراهم کنیم.

وی افزود: در نشست‌های مختلف با فرمانداران و بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کرج همواره بر این موضوع تاکید داشته‌ایم که باید از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در راستای سرمایه ‌گذاری و ایجاد اشتغال بانوان سرپرست خانوار کمک بگیریم.

آقایی تصریح کرد: در  راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و برگزاری دوره‌های آموزشی  اقدامات خوبی صورت پذیرفته است که منجر به تولید محصولات با کیفیت جهت ارائه در بازارچه‌ها می‌شود.

از دیگر موارد مطرح شده توسط مشاور استاندار و مدیر کل زنان و خانواده استانداری در این نشست اهمیت صادرات محصولات زنان سرپرست خانوار و حضور بانوان در نمایشگاه‌های بین المللی بود.

وی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد و از پتانسیل بانوان توانمند در عرصه‌های  بین المللی استفاده نمود.


آقایی افزود: بانک اطلاعاتی موضوعی و دسته‌بندی شده از بانوان فعال اقتصادی، مشاغل خانگی و افراد توانمند در سطح استان برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف عرضه کالا توسط این دفتر در دستور کار قرار دارد.

ایجاد پاتوق‌های فرهنگی و هنری و تفریحی زنانه در استان از دیگر موارد مطرح شده بود. مشاور استاندار البرز ایجاد محیط امن همراه با آرامش برای بانوان از ملزومات استان دانست و گفت: اقدامات موثری در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد مکان مناسب برای عرضه پوشش اسلامی ایرانی از دیگر برنامه‌های اداره کل زنان و خانواده اعلام شد. آقایی در این خصوص بیان کرد: در نظر گرفتن مکان مناسب و همچنین قیمت مناسب پوشش بانوان لازمه استان می‌باشد.

در این نشست، مدعوین نیز نظرات کارشناسی و راهکارهای عملیاتی و اجرایی حوزه خود را در موضوعات مورد بحث، طرح و با توجه به ضرورت موارد، جهت تحقق برنامه‌ها اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است جلسات بعدی برای پیشبرد مصوبات جلسه مذکور به فوریت برگزار خواهد شد.

کدخبر: 13342


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise