پنجشنبه، 31 فروردین 1402 - 02:39

طی نشستی با اصحاب رسانه؛

اقدامات امور قرآنی سازمان فرهنگی شهرداری کرج در ماه مبارک رمضان تشریح شد

رئیس اداره امور قرآنی- مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج رویکرد مدیریت شهری کرج در برگزاری مسابقات قرآنی محلات را بسیار مثبت و اثرگذار خواند.

کرج. امید بانوان؛ «وحید قاسمی‌وند» در نشستی که صبح چهارشنبه .سی‌ام فروردین. با اصحاب رسانه استان البرز داشت، حمایت شهردار و مدیریت شهری کرج در به ثمر رساندن اقدامات قرآنی.فرهنگی. مذهبی به‌ویژه در برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات را بسیار مثبت و اثرگذار خواند.

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در این نشست ضمن اعلام گزارشی از اقدامات مهم انجام شده اداره امور قرآنی این سازمان در ماه مبارک رمضان، گزارشی نیز از جزئیات برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات - یادبود شهید سلیمانی و شهید عجمیان- ارائه کرد.

قاسمی‌وند اظهار داشت: هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات در کرج از مهر تا اسفند سال 1401 در 80 محله شهر کرج برگزار شد که حدود 4 هزار و 500 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این مسابقات گفت: در رشته حفظ قرآن کریم 761 نفر و در رشته قرائت 3 هزار و 768 نفر شرکت کردند که در مراسم اختتامیه این مسابقات، از برگزیدگان و نفرات برتر قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان تجلیل شد.

دبیر شورای عالی قرآنی شهرداری کرج، هدف از برگزاری مسابقات قرآن محلات را ترویج فرهنگ تلاوت، حفظ و تکریم قرآن کریم برشمرد و افزود: این رویداد قرآنی هر ساله با محوریت محلات کشور برگزار می‌شود که خوشبختانه هفتمین دوره نیز با استقبال بی‌نظیر و پرشور جامعه قرآنی و مردم مومن کرج برگزار شد. 



رئیس شورای قرآنی دهگانه محلات شهر کرج در ادامه به بیان شمه‌ای از فعالیت‌های اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گفته وی مشارکت در برگزاری حدود ۳۰ محفل انس با قرآن کریم و جزء خوانی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، موسسات، سازمان‌ها و ندامتگاه کرج؛ مشارکت در جزء خوانی قرآن کریم در مصلی کرج و پخش آن از شبکه البرز، مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن در سپاه و بسیج از مهم‌ترین اقداماتی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری غرفه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در جشنواره لاله‌های پارک چمران و قرائت قرآن توسط حدود ۲۰۰۰ نفر در مدت ۱۰ روز خبر داد.

قاسمی‌وند در ادامه تهیه و ساخت ۲۰ کلیپ سبک زندگی اسلامی و پخش به صورت روزانه از شبکه البرز و انتشار در فضای مجازی و پخش ۱۳ قسمت برنامه قرآنی نبأ با موضوع مصاحبه با قاریان، حافظان و نخبگان قرآنی و پخش روزانه از شبکه البرز را از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی این سازمان در حوزه نشر فرهنگ تکریم قرآن و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه اعلام کرد.

او همچنین به برگزاری دو نمایش مذهبی «محراب خونین» و «زخم کوفه» اشاره کرد که به ترتیب در مصلی کرج، مهرشهر و فرهنگسرای کوثر و تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شده است.

وی مشارکت در برگزاری حدود ۲۰ ایستگاه افطاری ساده در سطح شهر، مشارکت در برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و توزیع افطاری ساده در محلات کم برخوردار مهرشهر، اعزام حدود ۳۰۰ نفر به نمایشگاه بین‌المللی قرآن كريم و برگزاری نماز جماعت و جزء خوانی در پارک چمران جشنواره لاله‌ها را از دیگر دستاوردهای فرهنگی - مذهبی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در ماه مبارک رمضان دانست.

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در پایان ضمن تجلیل از زحمات خبرنگاران و پاسخ به سوالات آنان از شهروندان خواست با عضویت در کانال امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در پیام‌رسان ایتا به آدرس  https://eitaa.com/qurankaraj در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت‌های قرآنی این سازمان قرار بگیرند.

کدخبر: 13462

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise