دوشنبه، 04 اردیبهشت 1402 - 13:13

معاون آموزش متوسطه خبر داد:

پوشش تحصیل بیش از ۹۰ درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی است

معاون آموزش متوسطه در جمع دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوم شبانه روزی حضرت زهرا (س) شهرستان اشتهارد از پوشش تحصیل بیش از ۹۰ درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی خبر داد.

اشتهارد. امید بانوان؛ «محمدمهدی کاظمی» گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سطوح مختلف برای فراهم نمودن زمینه علم آموزی مطلوب و با کیفیت برای فرزندان عزیز ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، فراهم نمودن زمینه تحصیل برای تمام فرزندان این کشور به ویژه دختران است. در سال 1357، 35 درصد دختران کشور در حال تحصیل بودند، اما امروز حداقل ۹۰ درصد دختران واجب التعلیم در مدارس در حال تحصیل هستند و این در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق عدالت آموزشی است.

کاظمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تاکید سند تحول بنیادین، تربیت دانش آموزان برای زندگی بهتر و تربیت در همه ابعاد است. در نتیجه نباید تمام آرزو و هدف شما کنکور سراسری باشد، بلکه کنکور یک ابزار برای رسیدن به اهداف است اما تمام آن نیست. برای یک شهروند خوب بودن باید مهارت‌ها و شایستگی‌های مختلف را کسب نمائید.

عضو شورای عالی آموزش و پروش در ارتباط با مدارس شبانه روزی، تصریح نمود: مدارس شبانه‌روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار راه‌اندازی شده است که البته دانش آموزان با استعدادهای بسیاری در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که برای فراهم نمودن زمینه شکوفایی این استعدادها باید برنامه ریزی و اقدام نمود.

وی گفت: حضور در فضای مجازی باید با سواد رسانه‌ای کافی انجام شود تا زمینه بهره‌مندی از امکانات آن را فراهم نماید در غیر اینصورت صرفا گذران وقت است و آورده مطلوبی برای دانش آموزان نخواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به پویش جهاد علمی، گفت: ارائه بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی انجام شده است که بهترین دبیران شهر تهران در دروس مختلف اقدام به تدریس و آموزش دروس پایه‌های دهم و دوازدهم شاخه نظری نموده و هم اکنون این بسته‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: شما دانش آموزان آینده‌سازان و امیدهای فردای ایران اسلامی هستید و در آینده نزدیک، مسئولیت‌های مختلف در کشور بر عهده شما خواهد بود و برای اعتلای کشور عزیزمان باید امروز در رشد آموزشی و تربیتی خود تلاش کرده تا در فرداهای نزدیک، برای جامعه فردی مفید باشید.

کدخبر: 13490


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise