یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402 - 13:19

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

دستگاه های اجرایی البرز در حمایت از خانواده تلاش بیشتری کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به کاهش موالید و رشد جمعیت در کشور و استان گفت: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی البرز در قالب قرارگاه جوانی جمعیت و در حمایت از کانون خانواده تلاش بیشتری کنند.

 البرز. امیدبانوان؛ دکتر شهرام صیادی روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت (۲۴تا ۳۰ اردیبهشت) افزود: جوانی جمعیت و مباحث مرتبط با آن اکنون از مهمترین مسائل کشور است که اگر به آن پرداخته نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آینده جامعه وارد خواهد کرد.

 وی ادامه داد: بر این اساس جمعیت جوان که اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است باید حفظ و صیانت شود که متاسفانه آمار و ارقام حاکی از آن است که کشور ، شتاب تندی را در کاهش موالید و شاخص‌های منفی رشد جمعیتی در دهه‌های گذشته داشته است .

 رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: این روند تبعات منفی و عواقب بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت و تا بسته شدن پنجره جمعیتی که زمان کوتاهی از آن باقی مانده ، فرصت تجدید نظر و تبیین سیاست های جمعیتی در کشور را داریم تا از سالمندی جامعه جلوگیری کنیم.

 صیادی تاکید کرد: در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت در استان البرز هستیم.

 وی افزود: بی شک حضور مسئولانه تمام دستگاه‌ها و درک درستی از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار گیرد.

 صیادی بیان کرد: با توجه به تاکید و تذکر مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیر سالمندی کشور لازم است هفته ملی جمعیت به فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه ‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : تمام تلاش‌ها باید در راستای ترویج ازدواج ، فرزند آوری، تسهیل و رفع موانع تشکیل خانواده، فرهنگ‌سازی، اشتغالزایی، پیشگیری از سقط جنین، ارایه تسهیلات درمان ناباروری و امثال آن باشد. 

کدخبر: 13733


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise