دوشنبه، 25 اردیبهشت 1402 - 10:42

ارتش اسراییل برای قتل «شیرین ابوعاقله» عذرخواهی کرد

ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر قتل یک خبرنگار الجزیره عذرخواهی کرده است.

 بین الملل. امیدبانوان؛ شفقنا به نقل از سی ان ان نوشت این اولین بار است که ارتش اسرائیل بابت کشته شدن شیرین ابوعاقله عذرخواهی می کند. سال گذشته اسرائیل پذیرفته بود که «احتمال زیادی» وجود دارد که او توسط یک سرباز اسرائیلی مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد.

 سخنگوی ارتش اسرائیل، دریاسالار دانیل هاگاری، در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت:‌ «فکر می‌کنم این فرصتی است تا در اینجا بگویم که از درگذشت شیرین ابوعاقله بسیار متأسفیم».

 این نظامی صهیونیست مدعی شد:‌ «او یک روزنامه نگار بود، یک روزنامه نگار بسیار تثبیت شده. در اسرائیل ما برای دموکراسی خود ارزش قائل هستیم و در یک دموکراسی ارزش بالایی در روزنامه نگاری و مطبوعات آزاد می بینیم. ما می‌خواهیم خبرنگاران در اسرائیل احساس امنیت کنند، به ویژه در زمان جنگ، حتی اگر از ما انتقاد کنند».

 این عذرخواهی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام کرد ارتش اسرائیل در قتل حداقل 20 روزنامه‌نگار طی دو دهه گذشته هیچ مسئولیتی را بر عهده نگرفته است.

 این گروه حامی مطبوعات گفت که از سال 2001 حداقل 20 روزنامه نگار کشته شده بر اثر تیراندازی ارتش اسرائیل را مستند کرده است و افزود که 18 نفر از کشته شدگان فلسطینی بودند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «هیچ کس هرگز به خاطر این مرگ‌ها متهم یا پاسخگو نبوده است».

کدخبر: 13754


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise