دوشنبه، 25 اردیبهشت 1402 - 20:45

«افزایش مهریه» بحران اجتماعی در چین

مهریه و هدیه ازدواج در روستاهای چین برای افراد خواهان ازدواج به یک دغدغه تبدیل شده است، زیرا والدین داماد باید مبلغی را به عروس نه به منظور بالابردن قدر و منزلت زن یا کمک به تجهیز خانه آنها بلکه برای راضی کردن زن به موافقت برای ازدواج پرداخت کنند.

 بین الملل. امیدبانوان؛  شفقنا به نقل از الجزیره نوشت؛ پرداخت مهریه و اعطای هدایا قبل از ازدواج انجام می‌گیرد و در صورتی که نامزدی میان دو نفر شکست بخورد، عروس مهریه را باز نخواهد گرداند.

 بر اساس داده های وبگاه Statista میانگین دستمزد سالانه در شهرهای چین در سال 2021 بالغ بر 15 هزار دلار بوده است که این میزان در روستاها و کشاورزان تنها بالغ بر 7.7 هزار دلار بوده است.

 در سال‌های اخیر میانگین مهریه در چین حدود 20 هزار دلار بوده و در برخی استان‌های این کشور مانند جیانگشی و هبی به 50 هزار دلار رسیده است.

 این وبگاه نوشت:« وضعیت کنونی یکی از تبعات تحمیل سیاست تک فرزندی است که بین سالهای1979 تا 2015 با هدف کاهش جمعیت از طریق سقط جنین سازمان یافته دختران و حفظ جنین‌های پسر برای کمک به والدین در بزرگسالی صورت گرفت که منجر به عدم تعادل در تعداد زنان و مردان به ویژه در مناطق روستایی شد به طوری که تعداد مردان از زنان بیشتر و به ازای هر 100 زن، 116.5 مرد است.»

 دولت چین برای مقابله با این روند سمینارهایی را برای زنانی که سن ازدواج آنها بالارفته ترتیب داده تا با امضای تعهدنامه از درخواست مهریه خودداری کنند.

 همچنین شهرداری‌های چین پویش‌های تبلیغاتی راه اندازی کرده‌اند که در آن خواستار رقابت نکردن زنان با یکدیگر و چشم و هم چشمی برای کسب بالاترین مقدار مهریه شدند، همچنین در ماه‌های گذشته تلاش کردند برای توقف سنت مهریه، خود را به عنوان طرف مذاکرات در ازدواج‌های خانوادگی بین دو خانواده عروس و داماد معرفی کنند.

کدخبر: 13766


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise