چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402 - 10:20

مأموریت بانوی اول اوکراین در سفر به کره جنوبی

«اولنا زلنسکا» بانوی همسر رئیس‌جمهوری اوکراین به سئول سفر کرده است و رسانه‌های کره جنوبی هدف اصلی این سفر را ترغیب دولت کره جنوبی برای مشارکت در حمایت نظامی و تسلیحات اوکراین در جنگ مقابل روسیه اعلام کرده‌اند.

بین الملل. امیدبانوان؛ ایرنا نوشت؛ سفر بانوی اول اوکراین به سئول می‌تواند عامل مؤثر برای ترغیب کره جنوبی به ارسال تجهیزات و سایر پشتیبانی‌های لازم نظامی به کی‌یف به‌رغم تهدیدهای مسکو در برابر چنین کمک‌هایی باشد. به نظر می‌رسد ناظران دیپلماتیک به این نتیجه رسیدند که سفر وی در راستای درخواست‌های مکرر اوکراین از سئول برای تأمین پشتیبانی نظامی است.

 پیش‌ازاین، کره جنوبی به‌خاطر محدودکردن کمک‌هایش به اوکراین به کمک‌های غیرنظامی و عدم مشارکت به حمایت تسلیحاتی از اوکراین زیر تیغ انتقادهای کشورهای حامی اوکراین قرار داشت تاحدی‌که رئیس‌جمهوری کره جنوبی قبل از سفر اخیرش به واشنگتن مجبور شد اعلام کند که اگر لازم شود، کره جنوبی تغییراتی را در نوع حمایت‌های خود از اوکراین انجام خواهد داد.

 بر اساس اطلاعات منابع دیپلماتیک بانوی اول اوکراین امروز وارد سئول شد و قرار است با کارگروهی دیدار کند که توسط روزنامه‌ای محلی این رویداد را میزبانی خواهد کرد.

 پارک وون گن استاد دانشگاه زنان ایواها در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «انتظار می‌رود زلنسکا موضوع امنیت مادران و کودکان اوکراینی را در کنار حمله روسیه به اوکراین برجسته کند. این موضوع هرچند هم که صراحتاً گفته نشود، اما گفت‌وگو را به‌سوی تأمین پشتیبانی نظامی برای اوکراین سوق خواهد داد.»

 وی در ادامه سخنانش گفت کشورهای اروپایی و اوکراین از کره جنوبی می‌خواهند که حمایت‌های تسلیحاتی خود را نیز در کنار سایر کمک‌ها به کی یف انجام دهد چرا که این کشور از معدود کشورهایی است که قادر به انجام این کار است. کره جنوبی یکی از معدود کشورهایی است که سلاح‌ها و تجهیزات جنگی‌اش برای اوکراین مناسب است.

 در حال حاضر کره جنوبی در راستای اصل عدم تأمین سلاح‌های مرگبار به کشورهای خارجی تنها به فراهم‌کردن کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین بسنده کرده است. باوجود این یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی نشانه‌هایی از تغییر جهتی مهم در این اصل طی مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر خود در ماه گذشته نشان داده است و خاطرنشان کرده ممکن است برای سئول در صورت به‌وجودآمدن شرایطی که جامعه بین‌الملل نتواند از آن چشم‌پوشی کند که شامل حملات بزرگ به شهروندان غیرنظامی، کشتار و یا تخطی جدی از قوانین جنگ می‌شود، پافشاری بر تأمین کمک‌های بشردوستانه و مالی دشوار شود.

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 13785


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise