شنبه، 30 اردیبهشت 1402 - 09:16

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی ۳ نوبت در سال برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی را فرصت و انگیزه‌ای برای داوطلبان برشمرد که علاوه بر کسب صلاحیت حرفه‌ای، با رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر اسناد و منابع ارتقای کیفی ساخت‌وساز در کشور را محقق کنند.

اقتصاد. امیدبانوان؛ بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، «حامد مانی‌فر» درباره برگزاری این دوره از آزمون‌ها با اشاره به اینکه آزمون طراحی معماری در اردیبهشت امسال و آزمون‌های سایر رشته‌ها در حال برگزاری است، از برگزاری دو دوره آزمون دیگر در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

 مانی‌فر با اشاره به پیگیری‌های شورای رقابت مبنی بر ضرورت برگزاری تعداد بیشتر آزمون، از افزایش برگزاری آزمون به سه دوره در سال خبر داد و گفت: دومین دوره آزمون در شهریور یا مهرماه و آزمون سوم در دی یا بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

 

 مانی‌فر توضیح داد: این آزمون‌ها باهدف احراز صلاحیت داوطلبان انجام می‌شود و تلاش شده تا با طراحی سؤالات مناسب، تاحدامکان بتوانیم مسیری را طراحی کنیم که بهترین‌ها انتخاب و پذیرفته شوند.

 

 وی گفت: حدنصاب آزمون ۵۰ از ۱۰۰ است و هر متقاضی و شرکت‌کننده در آزمون که حدنصاب مربوطه را کسب کند با رعایت سایر شرایط قانونی پروانه اشتغال به کار دریافت خواهد کرد.

 

 وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تمدید و ارتقا، آنها را به‌عنوان مکمل آزمون‌های ورود به برشمرد و تأکید کرد: در صدد هستیم تا کیفیت دوره‌های آموزشی را که توسط سازمان‌های نظام‌مهندسی برگزار می‌شود را ارتقا دهیم. هدف از برگزاری آزمون و دوره‌های آموزشی ارتقای دانش مهندسان و در نهایت ارتقای کیفیت ساخت‌وساز در کشور است.

کدخبر: 13825


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise