سه‌شنبه، 02 خرداد 1402 - 09:44

بخش زنان سازمان ملل:

با تیم مردانه در افغانستان کار نمی‌کنیم

بخش زنان سازمان ملل اعلام کرد در شرایطی که زنان در افغانستان محدود شده‌اند هرگز با تیم مردانه‌ای کار نخواهد کرد.

 بین‌الملل. امیدبانوان؛ تسنیم نوشت؛ بخش زنان سازمان ملل در بیانیه‌ای اظهار داشت محدودیت‌ها در مسیر کار زنان در دفاتر این سازمان همچنان در افغانستان ادامه دارد.

 این بیانیه تأکید کرد در هیچ جای دنیا به جز افغانستان مأموریت‌های سازمان ملل به چالش کشیده نشده است.

 بخش زنان سازمان ملل اظهار داشت 70 درصد کارکنان این بخش و پنج درصد از کارکنان تمام دفاتر وابسته به سازمان ملل را زنان تشکیل می‌دهند.

پس از ممنوعیت کار زنان در مؤسسات ملی و بین‌المللی، فعالیت زنان در تمامی دفاتر سازمان ملل در افغانستان نیز به حال تعلیق درآمد

 حکومت افغانستان به طور رسمی که پاسخگوی مردم و سازمان‌های بین‌المللی باشد هنوز درباره ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل توضیحی نداده است، اما برخی از سخنگویان آن تأکید کردند که این مسائل مربوط به امور داخلی افغانستان است.

 طالبان در واکنش به قطعنامه شورای امنیت: محدودیت کار زنان در افغانستان مسئله داخلی است

 بیشتر کشورهای کمک‌کننده به افغانستان با ممنوعیت کار زنان، کمک‌های بشردوستانه به این کشور را کاهش دادند و در حال حاضر بیشتر شاخه‌های سازمان ملل مانند یونیسف، سازمان غذا و کشاورزی، یونسکو و شماری دیگری با کمبود بودجه برای افغانستان مواجه‌اند.

 سازمان ملل می‌گوید که بحران انسانی افغانستان را تهدید می‌کند و میزان فقر و سوءتغذیه در بین کودکان و مادران شیرده هر روز بیشتر می‌شود.

 بخش زنان سازمان ملل گفته است ممنوعیت کار زنان در افغانستان ارزش‌هایی که ما بر آن باور داریم و جامعه بین‌المللی بر اساس آن‌ها بنا شده را نقض می‌کند».


کدخبر: 13863


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise