چهارشنبه، 03 خرداد 1402 - 08:31

عضو شورای عالی سازمان انتقال خون؛

بانوان زمان جنگ بیشتر از امروز خون اهدا می کردند

عضو شورای عالی سازمان انتقال خون گفت: در زمان جنگ، ۵۰ درصد اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دادند ولی امروز، مشارکت بانوان در امر اهدای خون مطلوب نیست.

جامعه. امیدبانوان؛ مهر نوشت؛ حسن ابوالقاسمی، به عنوان سخنران ویژه در چهل و هفتمین اجلاس مدیران کل انتقال خون سراسر کشور، با اشاره به مسیر پیشرفت سازمان انتقال خون و وجود ظرفیت‌های بالا و متخصص، خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در این سال‌ها انجام شده و سازمان انتقال خون را به یک سازمان آبرومند در نظام سلامت کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: برای تقویت مؤسسه آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون باید اقدامات مؤثری صورت بگیرد و با اختصاص منابع مالی مناسب و همچنین جذب نیروهای متخصص، این مؤسسه را که نقش مهمی در پیشرفت سازمان انتقال خون دارد، باید پشتیبانی کرد.

عضو شورای عالی سازمان انتقال خون ادامه داد: در حوزه انتقال خون جز کشورهای پیشرو در دنیا هستیم و دلیل اصلی دستیابی به این موفقیت‌ها، چیزی جز معنویت نبود و خاستگاه فرهنگ اهدای خون از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که باید بر این نکته‌ها تاکید کرد و دستاوردهای موفق را بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، ۵۰ درصد اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دادند ولی متأسفانه شرایط فعلی مشارکت بانوان در امر اهدای خون مطلوب نیست و برای رفع این چالش، باید اقدامات فرهنگی جدی در دستور کار قرار بگیرد.

ابوالقاسمی گفت: در صورت تأمین اعتبارات و منابع مالی لازم، اگر در حوزه‌های دیگری همچون بانک HLA نیز به موفقیت برسیم، قطعاً باعث کمک بیشتر به درمان بیماران خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پایان اظهار کرد: ارتباطات بین المللی سازمان انتقال خون باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و این تبادل علم می‌تواند به کسب دستاوردهای جدید کمک کند.

کدخبر: 13872


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise