یکشنبه، 07 خرداد 1402 - 10:22

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه کرج:

مقالات دانش‌آموزان کرجی در مجلات بین‌المللی به چاپ رسید

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه کرج گفت: مقالات علمی و پژوهشی ۲ تیم دانش‌آموزی عضو انجمن نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای معلم این ناحیه در شماره هفتم و دوم ژورنال AJG و AJNM چاپ شد.

آموزش و پرورش. امیدبانوان؛ ایرنا نوشت؛ «عباس نورمحمدی» افزود: این مقاله با عنوان ساخت اشکال مرجانی از نانوساختارهای اکسید روی با محدوده جذب بالا تهیه و منتشر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: این مقاله علمی و پژوهشی توسط دانش‌آموزان پایه دهم دبیرستان ملاصدرا به نام «تینا براتی و فاطمه سلمانی» در ژورنال شماره ۷ AJGC شیمی سبز به تاریخ ۱۳ می ۲۰۲۳ پذیرفته و به چاپ رسیده است.

 مدیرآموزش و پرورش ناحیه کرج یادآورشد: این مقاله در راستای افزایش بازده سلول‌های خورشیدی در جذب نور خورشید و تولید هر چه بیشتر الکتریسیته حائز اهمیت است.

 نورمحمدی ادامه داد: مقاله علمی‌پژوهشی «هستی غلامی» دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان نیز تحت عنوان تهیه ابتکاری نانوکامپوزیت مغناطیسی میکا اکسید آهن ۳ ظرفیتی نیز در نشریه AJNM شماره ۲ مواد نانوساختار به تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۳ چاپ شد.

 وی بیان کرد: ترکیب شیمیایی سنتز شده توسط این دانش‌آموز پژوهشگر به‌عنوان ماده حاجب مغناطیسی، جایگزین ترکیب سمی گادولینیوم می‌شود که در روش تشخیصی MRI و روش درمانی MHT در پزشکی اهمیت بالایی دارد.

 مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک کرج بیان کرد: این پژوهش مراحل سنتز شیمیایی خود را گذرانده و در حال طی مراحل بالینی و دریافت تابیده‌های پزشکی است.

 وی گفت: این مقالات دانش‌آموزی در رده مقالات ISC است و چنانچه بازخورد خوبی داشته باشند زیر مجموعه مقالات ISI قرار خواهند گرفت و به لحاظ اعتباری این مقالات دارای DOI بوده و در گوگل‌اسکولار قابل جست‌وجو است.

 نورمحمدی اظهار کرد: این پروژه‌ها در آزمایشگاه مجهز نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای معلم ناحیه یک کرج به مدیریت «زهرا صادقیان» و تحت نظارت دکتر «اشرف حیدری پور» از اساتید راهنمای نانوتکنولوژی پژوهش‌سرای معلم و مدرس دانشگاه پیام‌نور انجام شده است.

کدخبر: 13909


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise