جمعه، 02 تیر 1402 - 15:19

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

معافیت مالیاتی کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند، از پرداخت مالیات معاف شدند.

اقتصاد. امیدبانوان؛ عیسی‌ زارع‌پور در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت اظهار داشت: بر اساس این مصوبه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب و کارهایی که در صفحه‌های داخلی فعالیت کند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک‌های خارجی به دلیل پرداخت مالیات اظهار کرد: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند.

وی افزود: کسب‌وکارهایی که هم به صورت فیزیکی و هم مجازی فعالیت می‌کنند و اظهارنامه مالیاتی پر کرده‌اند، در صورتی که صورت‌های مالی خود را در دو بخش فعالیت فیزیکی و مجازی جدا کنند، بخشی که به صورت آنلاین و در سکوهای فروش اینترنتی داخلی انجام می‌شود، معاف از مالیات خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: در قالب آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اینترنتی حدود ۳۰ نوع حمایت برای این کسب و کارها پیش‌بینی شده و یکی پس از دیگری در حال اجراست که به عنوان مثال تمام کسب و کارهایی که بر بستر سکوها و بسترهای بومی کسب درآمد می‌کنند به مدت دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار شدند و این در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ابلاغ شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کار ها در بستر فضای مجازی دانست.

کدخبر: 14132


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise