چهارشنبه، 18 مرداد 1402 - 19:59

طرح ملی نشست صمیمانه در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور از آغاز شد

نخستین مرحله از نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور به مناسبت هفته بهزیستی،صبح امروز در مصلی محمدشهر شهرستان کرج، مصلی ملک آباد چهار باغ و سالن ورزشی خط ۴حصار شهرستان کرج در استان البرز آغاز به کار کرد.

البرز. امیدبانوان؛ تیم‌های تخصصی بهزیستی واقع در شهرستان کرج و چهارباغ استان البرز صبح امروز میزبان مددجویان بهزیستی و آحاد مردم در  محلات آسیب خیز  بودند.

 میزهای خدمت با حضور مدیر کل و ‌معاونین بهزیستی استان البرز؛ نمایندگانی از بهزیستی کشور، امام جمعه شهرستان چهار باغ، فرماندار و معاون فرماندار کرج و چهارباغ، بخشدار، نیروهای اورژانس اجتماعی، بسیج، هلال احمر، انتظامی و نمایندگان ادارات برق، آب، گاز، ثبت احوال و.... در انتظار حضور و ثبت درخواست های مددجویان بودند.

 «شاهین امینی» دبیر ستاد هفته بهزیستی و مدیر کل امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این نشست، گفت: امسال به مناسبت هفته بهزیستی با تدبیر ویژه رییس سازمان و تصمیم مدیران، رویداد بزرگ هم افزایی اجتماعی شکل گرفت. به این معنی که در یک نشست بزرگ در بهزیستی نمایندگان موسسات خیریه، برخی بانک‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش‌های دولتی و غیردولتی در این اجتماع شرکت کردند.

 وی افزود:اعلام آمادگی خوب گروه‌های شرکت کننده برای کمک به ارائه خدمات در محلات کم برخوردار انجام گرفته است و برخی بنیادهای خیریه کارهای متعدد و متنوعی همچون تعمیر اساسی مسکن مددجویان،اشتغال خانگی و... را بر عهده گرفته اند.

 امینی با تاکید بر محله محوری این طرح گفت: رویکرد اصلی این طرح ارائه خدمات در محلات کم برخوردار است و محله به عنوان پل و مجموعه ای به همراه ساکنین آن در نظر گرفته شده است تا هم اقلیم منطقه ای و هم مشکلات مشابه افراد در یک محله و تأثیر منفی تصاعدی که این دو بر روی هم دارند مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: همچنین در این طرح گفت‌وگو و درد دل صمیمانه با مددجویان انجام می شود تا بدانند که مسئولان در کنار آنها هستند و این روشی است که هم در آموزه های مذهبی ما بر آن تأکید شده است و هم پروتکل مدون شده و علمی در مدیریت نوین جهانی است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس زمان بندی انجام شده‌،این طرح تا پایان شهریور ماه امسال به پایان می رسد و بر اساس نتایج و نکات به دست آمده از اجرای این طرح،سرفصل های جدید ارائه خدمات مدون می شود.

  تلاش برای رضایتمندی جامعه هدف

 «وجیهه محمدی فلاح» مدیر کل بهزیستی استان البرز نیز در این نشست،گفت: از اهداف اصلی این طرح، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان ارشد بهزیستی کشور و مسئولان استانی و دستگاه‌های  مختلف در استان (به خصوص دستگاه‌هایی که مسائل و مشکلات مددجویان در حوزه این نهاد ها تعریف می‌شود) بوده و سیستم‌های خدمات رسانی آب، برق،گاز و مجموعه‌ها نهادهای حمایتی همچون بنیاد علوی، بنیاد برکت، کمیته امداد و همچنین فرماندار به عنوان نماینده عالی استاندار در شهرستان و امام جمعه شهرستان در این نشست دعوت شده‌اند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات را در حیطه کاری مجموعه بهزیستی و در حد وسعمان برطرف کنیم و بخشی را هم با نگاه و رویکرد هم افزایی با سایر دستگاه ها ،کار سازی و رفع کنیم.

محمدی فلاح با اشاره به حضور حداکثری مددجویان در این نشست، گفت: استقبال از طرح، خارج از تصور ما بود و علی‌رغم اینکه در استان البرز با نگاه و رویکرد جدیدی که استاندار و مجموعه بهزیستی رقم زده اند، جلسات میز خدمت به صورت مستمر و منظم در مساجد و مصلی های سطح استان برگزار می شود؛ امروز با استقبال ویژه ای مواجه هستیم و امیدواریم با منابع محدودی که در اختیار داریم بتوانیم مشکلات این عزیزان را حل کنیم.

وی افزود:عزیزانی که مراجعه کرده اند حتما باید پاسخ مناسب دریافت کنند و اینکه درخواست آنان را به زمان های دیگر موکول کنیم و به نتیجه مناسب نرسند، به نارضایتی آنان دامن می زند و با اهداف عالیه سازمان بهزیستی مغایر است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در پایان گفت: تلاش می کنیم رضایتمندی جامعه هدف را داشته باشیم و با تأمین منابعی که از قبل پیش بینی شود بتوانیم این طرح را به صورت مستمر ادامه دهیم و امیدواریم اثر گذار باشد.

کدخبر: 14714


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise