پنجشنبه، 19 مرداد 1402 - 15:22

رئیس شورای شهرستان کرج در آئین تجلیل از اصحاب رسانه:

تخصص خبرنگاران مسئله‌سازی و وظیفه مسئولان حل مسئله است+ عکس

مهاجری، رئیس شورای شهرستان کرج در چهلمین جلسه رسمی شورای شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تبریک به نگارندگان حقیقت اظهار داشت: تخصص خبرنگاران مسئله‌سازی است. وقتی موضوعی در کشور بارها و بارها مطالبه شود به سؤال و مسئله‌ای بدل می‌شود که مسئولان را مجاب می‌کند در حل و رفع آن اقدام کنند و این بزرگ‌ترین هنر رسانه است.

 گزارش. امیدبانوان؛ تیلدا حسینی- دکتر «حسین مهاجری» در آغاز این نشست با اشاره به فعالیت‌ها، شرح وظایف و اقدامات صورت گرفته در شورای شهرستان کرج ابتدا به تشریح ترکیب‌بندی اعضای شورا پرداخت و اظهار داشت: شورای شهرستان کرج از 8 شهر و 2 بخش تشکیل شده که شامل شهرهای کرج، کمالشهر، محمد شهر، گرمدره، ماهدشت و آسارا و بخش‌های مرکزی و آسارا می‌باشد.

 وی با بیان اینکه نمایندگانی از اعضای شورای شهر و بخش‌های مربوطه در این مجموعه عضو هستند، گفت: از شهرهای کرج، محمدشهر و کمالشهر به دلیل تعداد جمعیت طبق قانون دو نفر و از بقیه شهرها و بخش‌ها یک نفر در شورای شهرستان کرج عضو هستند که در مجموع باید 11 عضو باشند؛ ولی به دلیل ابطال انتخابات ماهدشت و گرمده در حال حاضر 9 عضو در شورای شهرستان کرج فعال هستند.

 مهاجری با بیان اینکه جلسات رسمی شهرستان کرج طبق قانون دو بار در ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در هر جلسه بر اساس موضوعات قابل‌طرح، مهمانانی دعوت و مشکلات مربوطه مطرح و تسهیلگری موضوعات انجام می‌شود.

 حق‌آبه رودخانه کرج مطالبه جدی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه است

 وی در ادامه به حق‌آبه رودخانه کرج اشاره و اظهار کرد: درحالی‌که مدیریت شهری کرج فاز اول پارکرود را افتتاح و بستر لازم برای استفاده مردم از حواشی رودخانه کرج را فراهم کرده است، حداقلِ آب رودخانه از این مسیر عبور می‌کند و عملاً شهروندان از موهبت این رودخانه که نام کرج را یدک می‌کشد، محروم هستند. مطالبه جدی ما، مسئولان، مردم و قطعاً اصحاب رسانه این است «آبی که برای تأمین آب شرب پایتخت‌نشینان به تهران منتقل می‌شود از پل بیلقان تا پل فردیس ادامه یابد تا شهروندان کرجی نیز از حداقل این موهبت طبیعی بهره‌مند شوند» .

 وقتی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از شیب رکود خارج می‌شود

 او در ادامه به وضعیت حمل‌ونقل عمومی در کرج اشاره کرد و گفت: طی چندین سال گذشته حمل‌ونقل عمومی شهر کرج متأسفانه با شیب رکود روبرو بوده است. به‌طوری‌که تعداد اتوبوس‌های شهر کرج که قریب به ۹۰۰ اتوبوس بود، در اوایل دوره ششم به ۵۰۰ اتوبوس رسیده است. یعنی طی ۷ - ۸ سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس از ناوگان حمل‌ونقل کم شده است. مدیریت شهری کرج در این دوره اهتمام ویژه‌ای در افزایش کیفیت و کمیت اتوبوس و ایجاد بی. آر. تی. داشته به‌طوری‌که از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شده، 100 اتوبوس سال گذشته خریداری شده، 40 اتوبوس اورهال شده و ۷۰ اتوبوس جدید نیز در بودجه امسال دیده شده است.

 در ادامه این نشست، هر یک از اعضای شورا به بیان دغدغه‌های مربوط به حوزه خود پرداختند تا با تعامل و همفکری راهکاری برای آن‌ها ارائه شود.

 احداث کمربندی محمدشهر به عزم و بودجه ملی نیاز دارد

 ابتدا «محمد مهرزاد» سخنگوی شورای محمدشهر کرج با اعلام اینکه کمربندی محمدشهر به بودجه هنگفتی نیاز دارد، گفت: باتوجه‌به اینکه از یک‌سو جنوب محمدشهر کرج و ماهدشت به شهرهای جنوبی کشور متصل می‌شود و از سوی دیگر با بار ترافیکی و تردد زیادی روبروست، نیاز مبرمی برای احداث این کمربندی وجود دارد؛ اما باتوجه‌به مبلغ بالای هزار میلیاردتومانی که برای آن در نظر گرفته شده است، احداث این کمربندی نه‌تنها به یک عزم ملی که به بودجه ملی نیازمند است.

 وی با بیان اینکه این کمربندی حدود 22 کیلومتر است به نقش مهم آن اشاره و بیان کرد: قطعاً احداث این کمربندی در کاهش ترافیک و افزایش آسایش شهروندان نقش مهمی دارد که امید است با مطالبه‌گری اصحاب رسانه این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

 مهرزاد همچنین به وضعیت آب آشامیدنی محمدشهر اشاره و بیان کرد: صددرصد آب آشامیدنی محمدشهر از طریق چاه تأمین می‌شود. حق‌آبه‌ای از طالقان سهم جنوب محمدشهر است؛ اما باید محلی برای ایجاد تصفیه‌خانه فراهم شود که این مهم نیز مطالبه جدی ما می‌باشد.

 مدیریت شهری کمالشهر بیش از این نمی‌تواند جور سایر ادارات را به دوش بکشد

 در ادامه «رمضان شهبازی» رئیس شورای شهر کمالشهر ضمن بیان پاره‌ای از مشکلات این شهر اظهار داشت: طبق قانون، واگذاری زمین از شهرداری به ادارات ممنوع است؛ اما متأسفانه در کمالشهر ادارات ملک یا زمین ندارند و ما مجبور هستیم برای رضایت مردم و رفع مشکلات آنان بخشی از سرمایه‌های شهری را در اختیار این ادارات قرار دهیم؛ اما به دلیل عدم شفاف‌سازی وقتی مشکلی پیش می‌آید بیشترین هجمه‌ها سمت مدیریت شهری است.

 «حسن زارع رفیعی» دبیر اول و خزانه‌دار شورای شهر کمالشهر نیز اظهار داشت: به دلیل افزایش جمعیت و مهاجرپذیری کمالشهر این شهر با مشکلات متعددی از نظر سرانه‌ها روبروست به‌نحوی‌که هیچ سرانه جدیدی به کمالشهر اضافه نشده است.

 وی ضمن گلایه از عدم وجود چارت اداری دقیق در ادارات این شهر اظهار داشت: باورکردنی نیست؛ اما حتی ساختمان بانک این شهر و بسیاری از ادارات و سازمان‌های دیگر در کمالشهر توسط شهرداری برای آنها اجاره شده تا خدمات‌رسانی به مردم با مشکل روبرو نشود؛ اما شهرداری نیز بیش از این قادر نیست جور و زحمت سایر ادارات را به دوش بکشد و از وظایف ذاتی خود دور بماند.

 دبیر اول شورای شهر کمالشهر همچنین از وضعیت آبفا در این شهر گلایه کرد و گفت: شهری که توصیف مهاجرت آن به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور ورد زبان‌هاست، آورده آبفا برای این شهر در سال 1402 فقط 800 متر لوله‌گذاری آب بوده است که جای تأسف دارد!

 آسارا «بخش محدودیت و محرومیت» زیر پونز نقشه جغرافیای کرج مغفول مانده است

در ادامه این نشست، «عابدین رودکی» بخش آسارا را «بخش محدودیت و محرومیت» توصیف کرد و گفت: متأسفانه در این بخش نتوانستیم آن‌طور که بایدوشاید حق‌وحقوق مردم را از سازمان‌های مرتبط بگیریم.

 عضو شورای بخش آسارا، ضمن اشاره به حضور در چندین دوره فعالیت در شورا گفت: با سپری‌شدن هر دوره نه‌تنها مشکلات آسارا حل نشد که مشکلی بر مشکلات قبلی افزوده شد. گویی کسی برای بومیان و روستاییان آسارا ارزشی قائل نیست. مسئولان هر وقت مایل باشند، جاده چالوس را یک‌طرفه می‌کنند و به وضع معیشت آنان توجهی ندارند. با آغاز به کار اکثر ادارات از قبیل سازمان آب، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و غیره فقط با بروکراسی اداری بیشتر روبرو شده‌ایم و مشکلاتی که می‌توانستیم با همفکری شورای بخش حل کنیم، امروز به قوانین دست‌وپاگیری عودت داده شده که فقط زندگی را به کام بومیان تلخ‌تر کرده است.

 وی ضمن گلایه از خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره و حتی دوره قبلی شورای شهر اصحاب رسانه نیز آسارا را فراموش کردند و مردمی که چشم امیدشان به اطلاع‌رسانی و مطالبه خبرنگاران بود را تنها گذاشته‌اند. از تریبون شورای شهرستان کرج اعلام می‌کنم شورای بخش آسارا کمال همکاری را با اصحاب جراید داشته و امید دارد مطالبات مردم این بخش را به سمع مسئولان برسانند.

 رودکی در ادامه از گازرسانی که در منطقه آسارا انجام شده تشکر و ابراز امیدواری کرد تا شهریورماه گاز منازل وصل شود.

 ایستگاه شهید سلطانی تا 22 بهمن افتتاح خواهد شد

 «علی قاسم‌پور» عضو شورای شهر کرج نیز در این نشست توضیحات مبسوطی راجع به دو پروژه بزرگ «قطار شهری کرج» و «بزرگراه شمالی» ارائه کرد و گفت: این دو پروژه نسبت به ابتدای دوره ششم از نظر فعالیت قوی‌تر ولی از نظر برنامه‌ریزی هنوز عقب است.

 وی افزود: پیشرفت ایستگاه شهید سلطانی که صفر بود، امروز بالای 48 درصد است و طبق برنامه تا 22 بهمن امسال این ایستگاه افتتاح خواهد شد. در کنار آن، خط بی. آر. تی اتوبوس از حصارک تا ایستگاه شهید سلطانی ایجاد خواهد شد که همه کارهای آن انجام و اینک در مرحله مناقصه است.

 وی مهم‌ترین مشکل موجود را رام قطار شهری اعلام کرد و گفت: قرار بود وزارت کشور تا ۷۵۰ میلیارد تومان ۸ رام برای ما قطار تأمین کند که تا امروز متأسفانه این کار انجام نشده است؛ ولی پیگیری‌ها در حال انجام است.

 قاسم‌پور در مورد بزرگراه شمالی که به گفته وی بیشترین خدماتش به ۱۴ استان کشور و کمترین نفعش به البرز می‌رسد، اظهار داشت: در دوره قبلی شورا قرار بود با ۴۰۰ میلیارد تومان این بزرگراه درست شود؛ اما اینک عملاً تمام این پروژه به نام دولت شده ولی سرمایه‌گذاری آن با شهرداری کرج است؛ لذا با همکاری‌های ویژه استاندار و نمایندگان البرز لایحه‌ای به مجلس ارسال شده که طبق آن ۵۰ درصد هزینه ساخت این بزرگراه با دولت خواهد بود.

 گفتنی است در پایان این نشست ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران از آنان تقدیر شد.

 

کدخبر: 14721

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise