پنجشنبه، 19 مرداد 1402 - 19:50

وزیر جهاد کشاورزی:

حضور مؤثر سازمان تات در اولین خاکریز جهاد کشاورزی مایه دلگرمی است

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر ضرورت انجام تحقیقات کاربردی در کشاورزی، سامان تات را متولی کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: نتیجه عملکرد مؤثر این سازمان باید برای کشاورز و در کنار کشاورز یعنی در اولین خاکریز خود را نشان دهد.

 علم و فناوری. امید بانوان؛ دکتر «علی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات تلاشگران این عرصه اظهار داشت: عصر کنونی، عصر بهره‌گیری از ظرفیت علم و فنّاوری است و حوزه کشاورزی نیز نه‌تنها از این قاعده مستثنی نیست که اتفاقاً در این جنگی که بر سر امنیت غذا صورت‌گرفته است، باید در اولین خاکریز و سنگر، یعنی کنار کشاورز نتایج کشاورزی دانش‌بنیان به طور ملموس حس شود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، تشکل‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و کشاورزان پیشرو برای توسعه بخش کشاورزی و رفع چالش‌ها و موانع تأکید کرد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی یک وزارتخانه است که کار سیاست‌گذاری و نظارت را به عهده دارد. وظیفه اصلی به عهده مردم، کشاورزان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف است.

 نیکبخت ادامه داد: در این راستا ما باید خوب سیاست‌گذاری کنیم، خوب حمایت نماییم و توانمندی‌ها را ارتقا دهیم. ریل‌گذاری باید به‌گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان به‌درستی و به‌سلامت و بدون دغدغه کار تولید را انجام دهند.

 وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در محصول گندم پایداری و خودکفایی را حفظ کنیم نباید نگاهمان به این باشد که از طریق توسعه فیزیکی و افزایش سطح به خودکفایی برسیم، تأکید کرد: این مهم حتماً با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و استفاده هوشمندانه از منابع شدنی است و امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست و انجام این اقدامات عملکرد را در واحد سطح افزایش دهیم.

 وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به برگزاری قرارگاه امنیت غذایی که هر هفته روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود، گفت: در این قرارگاه بحث کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری مورد تأکید ویژه است که متولی این امر هم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تات موظف است که تحقیقات کاربردی، آموزش درست و ترویج به‌موقع را سرلوحه وظایف خود قرار دهد. باید مروجان کشاورزی تقویت شوند، دانش روز به آنان یاد داده شود و در یک‌کلام این اتفاقات به‌گونه‌ای رقم بخورد که تاثیر و اثر خودش را در مراکز خدمات جهاد کشاورزی به‌عنوان اولین سنگرها یا خاکریزها یعنی در کنار کشاورز و برای کشاورز نشان دهد. 

کدخبر: 14728


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise