جمعه، 20 مرداد 1402 - 14:00

«زینب عاشری» مدیرکل کانون پرورش فکری استان البرز شد

آیین تکریم «مهری فلاح» سرپرست کانون استان البرز و معارفه «زینب عاشری» مدیرکل کانون پرورش فکری استان البرز برگزار شد.

البرز. امیدبانوان؛ مراسم تکریم «مهری فلاح» و معارفه «زینب عاشری» با حضور مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران استان البرز چهارشنبه ۱۸ مرداد برگزار شد.

« زینب عاشری» مدیرکل کانون استان البرز ضمن تشکر از زحمات و اقدامات سرپرست پیشین بیان کرد: کانون پرورش فکری رسالت بزرگی بر دوش دارد و آن رساندن نفوس پاک فرزندان این مرز و بوم به سر منزل مقصود، یعنی تربیت‌الهی است. در یک جمله می‌توان گفت رسالت کانون کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان است. کانون با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر مبنای آموزه‌های اسلامی و دینی شکل گرفته و در این مسیر از ابزارهایی مانند هنر، قصه، نمایش، کتاب و ادبیات بهره گرفته است.

 عاشری بر حساسیت دوره کودکی اشاره کرد و گفت: از آنجا که دوران کودکی مبدا است و دوره‌ طلایی عمر انسان به شمار می‌آید، انتظار می‌رود همه‌ی دستگاه‌ها با تمام توان برای این دوره مهم به میدان بیایند، زیرا انحراف میلی‌متری در مبدا منجر به انحراف کیلومتری در مقصد می‌شود.

 عاشری در پایان اظهار کرد: ذائقه مخاطب در این مسیر بسیار مهم است. بنابر فرمایش امیرالمومنین علی (ع) باید متناسب با زمانه تربیت کرد. تربیت از ذائقه‌ی مخاطب شروع می‌شود و به ذائقه‌ی مکتب ختم می‌شود.

معرفی کانون و همکاری با رسانه

«مهری فلاح» که به مدت دو سال سرپرستی این مجموعه را برعهده داشت نیز به بخشی از رویکرد و فعالیت خود در کانون اشاره و بیان کرد: آغاز فعالیت من در کانون با مربی‌گری همراه شد و ادامه یافت. خدا را شاکرم که به من لطف داشت و توانستم  ۲۵ سال از عمرم را با کودکان بگذرانم. از ابتدای شروع به کار دو نگاه داشتم، نگاه به درون سازمان و نگاه به بیرون سازمان. در راستای نگاه به درون سازمان سعی کردم فضائل اخلاقی را اول در خودم و سپس به همراه مربیان عمق ببخشم. من معتقدم یک مربی زمانی می‌تواند خوب عمل کند که خصلت‌هایی را که می‌خواهد به کودکان منتقل کند، ابتدا خودش داشته باشد. مورد بعدی که برای ما بسیار اهمیت دارد ایجاد محیطی آرام و سازنده برای یادگیری بچه‌ها است.

او افزود: ما برای اولین بار با نقاشی کودکان کم‌برخوردار در خانه هنرمندان کرج نمایشگاه نقاشی برگزار کردیم. همچنین مفتخریم علاوه بر برگزاری ۲۴ سال جشنواره قصه‌گویی با کمک حوزه هنری کتاب صوتی نیز تولید کنیم.

فلاح در پایان اظهار کرد: در این مدت سعی کردیم با برگزاری برنامه‌های مفید توجه مدیران استان را بیش از پیش جلب کنیم. یکی از محصولات این تعامل‌ها همکاری با صدا و سیما بود، حدودا ۴۰۱ ساعت برنامه در لوکیشن کانون تولید شده و در ۱۱۰ برنامه نیز به معرفی کانون پرداختیم.

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش، مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی و امنیتی استانداری البزر، مهراب رجبی معاون فرهنگی استاندار، اردشیر آل‌عوض مشاور فرهنگی استاندار، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البزر، مهرداد کیانی شهردار کرج، مریم قهرمانی صارم عضو شورای شهر کرج، مهدی ولایی‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهرابی مدیر حوزه هنری، محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این مراسم حضور یافتند.


کدخبر: 14744

عکاس: شکوفه سیاوشی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise