یکشنبه، 22 مرداد 1402 - 16:37

گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک با تعریض آزادراه تهران _کرج باز شد

پروژه رفع گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک صبح امروز یکشنیه، 22 مرداد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز به بهره‌برداری رسید.

البرز. امیدبانوان؛ «داریوش امانی» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه رفع گره ترافیکی پل فردیس تا پل کلاک اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با انجام آن یکی از گره‌های سخت ترافیکی آزادراه کرج- تهران مرتفع شد.

 وی با بیان این مهم که برای رفع گره ترافیکی این محدوده آزادراهی، یک طرح عمرانی در سه بخش تعریف شد، افزود: فاز اول این پروژه سال گذشته با احداث کنارگذرشمالی پل فردیس با اعتباری بالغ بر35 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 امانی ادامه داد: بخش دوم این طرح شامل تعریض پل رودخانه کرج و اضافه‌کردن ۲ باند به آزادراه کرج- تهران به طول ۲.۵ کیلومتر با ۲ دهنه پل ۱۷ متری با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال امروز بهره برداری شد که با گشایش این پروژه تاکنون ۸۵ درصد ترافیک این محدوده برطرف شده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بخش سوم این طرح نیز که شامل اصلاح مسیرهای دسترسی به آزاد راه تهران – کرج – قزوین در محدوده جاده قدیم کرج است که با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به زودی تکمیل بهره برداری می‌شود.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به تعداد نقاط حادثه‌خیز در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار887 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که امسال رفع و ایمن‌سازی 450 نقطه در دستور کار قرار گرفته است. تعهد وزارت راه و شهرسازی بر آن است که تا پایان کار دولت سیزدهم تمام این نقاط حادثه‌خیز ایمن سازی و رفع خطر شوند.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توضیح داد: درحال حاضر بیش از 290 هزار کیلومتر در کشور وجود دارد که ساخت 100 هزار کیلومتر راه باتوجه به شرایط  فعلی سرویس سطح راهای کشور مورد نیاز است.

کدخبر: 14767


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise