دوشنبه، 30 مرداد 1402 - 19:27

مدیرکل بحران استانداری البرز در بازدید از حوزه‌های آبخیز:

آبخیزداری در راستای کنترل فرسایش و سیل از اولویت‌های البرز است

«مهدی مهرور» مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به همراه «اصغر بیات» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از سازه‌های آبخیزداری در استان البرز بازدید کرد و در اولویت قراردادن پروژه‌های آبخیز برای مقابله با سیلاب‌ها را مورد تأکید قرارداد.

 البرز. امیدبانوان؛ در این بازدید «مهدی مهرور» در خصوص نقش آبخیزداری در حوزه آبخیز گفت: آبخیزداری علم برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه آبخیز جهت جلوگیری از به‌هم‌خوردگی وضعیت منابع آب، خاک، گیاه و زمین است. به طور مشخص اقدامات آبخیزداری، با تأمین آب‌وخاک به‌عنوان مایه و بستر حیات نقش به سزایی در تأمین امنیت حیاتی و غذایی کشور و استان دارد.

 در ادامه این بازدید بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به نقش و اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت مراتع، کنترل فرسایش، جلوگیری از رسوب و نهایتاً حفاظت از آب‌وخاک گفت: اجرای فنی و اصولی پروژه‌های آبخیزداری باعث ذخیره و نفوذ نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی، تثبیت مقدار فرسایش و رسوب، افزایش طول عمر مفید سدها، تعدیل شیب آبراهه‌ها و کاهش سرعت و قدرت تخریب سیلاب و همچنین یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با خشکسالی است. هدف اصلی آبخیزداری، انجام مجموعه اقدامات جامع جهت دستیابی به پایداری سرزمین است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص استان البرز از قبیل شیب زیاد، رخنمون‌های سنگی، رودخانه‌های مهم، جمعیت بالا و همچنین استقرار کاربری‌های مختلف از قبیل کشاورزی، مسکونی، صنعتی و غیره در خروجی حوزه‌های آبخیز، توجه به موضوع آبخیزداری در راستای کنترل فرسایش و سیل از اولویت‌های استان البرز است.

کدخبر: 14858


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise