پنجشنبه، 02 شهریور 1402 - 01:08

نماینده عالی دولت در شهرستان:

نظرآباد پیشتاز در بهره‌گیری از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی

فرماندار نظرآباد ضمن حمایت از جایگاه مدیریتی بانوان در شهرستان نظرآباد گفت: نظرآباد در بهره‌گیری از توانمندی بانوان در مصادر مدیریتی نسبت به سایر شهرستان‌های البرز پیشتاز است، به‌طوری‌که رؤسای ادارات مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، فرهنگ و ارشاد، ثبت‌احوال، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان همگی از بانوان توانمند هستند.

 نظرآباد. امید بانوان؛ «حسین بغدادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن ارائه گزارش اجمالی از اقدامات صورت‌گرفته به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و اظهار داشت: شهرستان نظرآباد افتخار دارد با 49 پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۸ میلیارد تومان به‌عنوان اولین شهرستان استان البرز به استقبال هفته دولت برود.

 او ضمن تأکید بر شناسایی و ساماندهی خبرنگاران بیان داشت: شناسنامه‌دار شدن رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت خبرنگاران در اولویت کاری فرهنگ و ارشاد شهرستان قرار گرفته است و امیدواریم ارتباط با جامعه خبری به وسعت استان سبب شود، هم از پتانسیل اصحاب رسانه شهرستان استفاده کنیم و هم ارتباط تنگاتنگی با اصحاب جراید استانی داشته باشیم تا فرصت‌ها و پتانسیل شهرستان با این هم‌افزایی به نحو احسن در کشور انعکاس داده شود.

 بغدادی با بیان این مهم که فراخوان‌های ما حداکثری است و از شفافیت استقبال می‌کنیم، گفت: از اینکه رسانه‌ها نقش نقادانه داشته باشند حمایت می‌کنیم؛ ولی خوب است خبرنگاران در کنار بیان منصفانه نقاط ضعف و قدرت، به ارائه پیشنهاد و راهکار برای حل مشکلات رصد شده نیز بپردازند.

وی ضمن معرفی کوتاهی از نظرآباد به بیان پتانسیل‌های مختلف این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: نظرآباد غربی‌ترین شهرستان استان البرز است که از سال ۱۳۸۲ از شهرستان ساوجبلاغ انتزاع یافته و از 2 بخش تنکمان و مرکزی و 2 شهر نظرآباد و تنکمان تشکیل شده است.

 او با بیان اینکه آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ انجام شده و سرشماری آتی در سال ۱۴۰۵ اتفاق خواهد افتاد، یادآور شد: تخمین ما از جمعیت کنونی شهرستان نظرآباد ۱۷۵ هزار نفر می‌باشد.

 وی شغل شهروندان شهرستان نظرآباد را عمدتاً خدمات و کشاورزی اعلام و بیان کرد: شهرستان نظرآباد قطب کشاورزی استان البرز می‌باشد که ۷۰ درصد گندم، جو و کلزای استان را تولید می‌کند.

«حسین بغدادی» همچنین از واحدهای دامپروری بزرگ نظرآباد سخن گفت که با ۱۳ تا ۱۸ هزار رأس دام جزو شاخص‌ترین دامداری‌های کشور محسوب می‌شوند.

 بر اساس سخنان فرماندار نظرآباد، این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی فعال دولتی و غیردولتی است که بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد و البته سومین شهرک صنعتی آن نیز در حال احداث است.

 وی با اشاره به پتانسیل عظیم شهرک‌های صنعتی نظرآباد اظهار داشت: نظرآباد آمادگی جذب و استخدام حداقل ۱۰۰۰ جوان را در شهرک‌های صنعتی دارد.

بغدادی با اشاره به قدمت ۹۰۰۰ساله محوطه تاریخی ازبکی تصریح کرد: جای، جای شهرستان ازجمله تپه‌های رنگی، چهل‌دختران نجم‌آباد، مسجد تاریخی نجم‌آباد و بخش تنکمان آثار متعددی با تاریخچه بسیار طولانی دارد که می‌طلبد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نگاه ویژه‌تری به این شهرستان به‌خصوص به محوطه تاریخی ازبکی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

افتتاح پروژه‌های هفته دولت نظرآبادبا اعتباری بالغ بر ۳۲۸ میلیارد تومان

 نماینده عالی دولت در شهرستان نظرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان دولتمردان تراز انقلاب با اشاره به برنامه‌های هفته دولت خاطرنشان کرد: این روزها که دشمنان به پمپاژ ناامیدی در کشور پرداخته‌اند، همگی ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با جهاد تبیین به امیدافزایی بپردازیم.

 وی با بیان اینکه چند کار کلیدی زیرساختی در شهرستان انجام شده که یکی از آنها دسترسی به آزادراه غدیر است، بیان کرد: ازآنجایی‌که این آزادراه از جنوب شهرستان عبور می‌کند و مردم ساوجبلاغ و نظرآباد دسترسی به این آزادراه ندارند، مجوز دسترسی به نظرآباد اخذ و عملیات عمرانی آن آغاز شده است.

 بغدادی در ادامه یکی دیگر از مشکلات جدی شهرستان را سرانه‌های پایین درمانی اعلام کرد و گفت: به‌منظور رفع این نیاز با کمک وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی زمین احداث پلی‌کلینیک در حوزه تأمین اجتماعی آماده شده که در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.

 احداث پست ۲۲۰ کیلوولت دیگر پروژه‌ای بود که فرماندار به آن اشاره کرد و گفت: با افتتاح این پست در آینده، کمک مؤثری به توسعه برق در شهرستان به‌ویژه در صنعت و بخش خانگی خواهد شد که مکان‌یابی زمین برای احداث آن انجام شده و عملیات احداث این پست نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

 او خاطرنشان کرد: دسترسی به ایستگاه قطار سید جمال به‌منظور کاهش ترافیک و دسترسی به اتوبان نیز در دستور کار است و روز شنبه .چهارم شهریور. با حضور دو مدیر از وزارت راه برای مکان‌یابی نهایی پروژه تصمیم‌گیری شده و این مورد نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

فرماندار در ادامه افزود: یک پروژه بسیار بزرگ دیگر که جزو عقب‌ماندگی‌های بزرگ شهرستان بوده و درصدد جبران آن هستیم، رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهر نظرآباد هست. این شهر بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ ولی سیستم فاضلاب ندارد. دستورات لازم از رئیس‌جمهور اخذ شده و امیدواریم این موضوع نیز هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

وی با تأکید بر حمایت از ورزش و ورزشکاران بیان کرد: توسعه اماکن ورزشی جزو اولویت‌های فرمانداری است، ۶ زمین چمن فوتبال سال گذشته آماده شده و امسال نیز به لطف خدا ۱۰ واحد اضافه می‌شود.

 فرماندار نظرآباد دو شاخص «سلامت» و «کارآمدی» را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: در حوزه مدیریت شهرستان رویکرد مدیریت بر این دو اصل استوار است و همه مدیرانی که تغییر کردند باتوجه‌به همین دو شاخص بوده است.

 وی ضمن تآکید بر جایگاه مدیریتی بانوان شهرستان نظرآباد تصریح کرد: نظرآباد در بهره‌گیری از توانمندی بانوان در مصادر مدیریتی نسبت به سایر شهرستان‌های البرز پیشتاز است، به‌طوری‌که رؤسای ادارات مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، فرهنگ و ارشاد، ثبت‌احوال، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان همگی از بانوان توانمند هستند و هر کجا نیاز باشد از ظرفیت بانوان در سایر ادارات استفاده کنیم باتوجه‌به توانمندی آنان با افتخار از حضور آنان در رئوس مدیریتی شهرستان بهره خواهیم برد.

فرماندار نظرآباد در پایان با بیان اینکه امیدواریم زمینه جهش شهرستان و استان نسبت به گذشته بیش از پیش فراهم شود، اظهار داشت: بیان گزارش اقدامات صورت‌گرفته به این معنا نیست که شهرستان مشکل ندارد؛ بلکه تأکید و درخواست ما این است که با نگاه منصفانه جهش توسعه‌ای رخ‌داده در شهر ازجمله ساخت چندین واحد کتابخانه، ایستگاه سلامت، خانه جوان، مرکز فرهنگی، آسفالت معابر، روکش آسفالت 20 راه روستایی و... دیده شود که تمام این اقدامات فقط با هدف رضایت خداوند و شهروندان صورت گرفته و امید است موجب رضایت حداکثری مردم قرار گرفته باشد.


کدخبر: 14913

عکاس: شکوفه سیاوشی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise