سه‌شنبه، 07 شهریور 1402 - 01:41

از رنگ لباس به شخصیت طرف مقابلتان پی ببرید

انتخاب هر لباس با رنگ‌های متنوعی که موجود است می‌تواند نشانه‌هایی از شخصیت افراد را نشان اطرافیان دهد.

 مدآرت. امیدبانوان؛ فرارو نوشت؛ اگرچه امکان دارد شما در کمد لباستان رنگ‌های مختلفی داشته باشید. روزهای مختلف، لباس‌هایی با رنگ‌هایی متفاوت بپوشید؛ اما بی‌شک به یک‌رنگ لباس کشش بیشتری دارید؛ حتی اگر خودتان هم متوجه آن نباشید.

 

 سیاه؛ جاه‌طلب

 در مد سیاه یکی از جدی‌ترین و رسمی‌ترین رنگ‌هاست. اگر بخواهیم در مورد رنگ لباس و روان‌شناسی شخصیت صحبت کنیم باید بگوییم که «سیاه» رنگ موردعلاقه افرادی است که شاخص شخصیت آن‌ها قدرت، جدی و باصلابت بودن و هوش و استعداد است. شاید به همین خاطر در اغلب دانشگاه‌های سرتاسر دنیا رنگ کلاه فارغ‌التحصیلی سیاه است. سیاستمداران نیز برای نشان‌دادن اقتدار خود به رنگ تیره و مشکی تمایل بیشتری دارند.

 


 خاکستری؛ قاطع و بی‌طرف

 به عقیده طراحان لباس «خاکستری یا طوسی» رنگ تعادل است، نه تیره و نه روشن. اگر فردی در کمدی لباسش بیش از هر رنگ دیگر لباس‌های خاکستری داشته باشد به این معنی است که چندان اهل جلب توجه و خودنمایی نیست. در عالم سیاست هم بیشتر افرادی که واسطه مذاکرات هستند از این رنگ استفاده می‌کنند.

 


 زرد؛ ماجراجو و خلاق

 «زرد» رنگ خورشید، شادی و سرخوشی و خنده است. طبق تحقیقات انجام شده رنگ زرد باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود، سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و اطرافیان را سر ذوق و شوق می‌آورد. علاوه بر این رنگ زرد توجه و تمرکز را زیاد می‌کند به همین خاطر اغلب برای طراحی بیلبوردها، سایت‌های تبلیغاتی، علائم نشان‌دهنده راه و جاده و خطوط خیابان از آن استفاده می‌کنند.

 از نظر رابطه رنگ لباس و روان‌شناسی شخصیت کسانی که طیف‌های مختلف رنگ زرد را می‌پوشند عموماً افرادی فعال، خلاق و کسانی هستند که خیلی سریع به چیزی عادت می‌کنند. زردپوشان ماجراجو هستند، رؤیاهای درخشان در سر دارند و همواره آماده کشف و تسخیر هستند.

 

 سفید؛ مرتب

 رنگ «سفید» سمبل آزادی، معصومیت و پاکی و سادگی است. شاید به همین دلیل اغلب افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند فصل تازه‌ای را در زندگی خود آغاز کنند سفید می‌پوشند مثل مراسم ازدواج. رنگ سفید افراد معتبری که عاشق آزادی هستند و خوش‌بینانه به زندگی نگاه می‌کنند را جذب می‌کند.

 از نظر رابطه روان‌شناسی رنگ سفید در طراحی لباس و روان‌شناسی شخصیت کسانی که عاشق لباس‌های سفید هستند افرادی مرتب و شسته‌ورفته هستند که تلاش برای رسیدن به کمال را دوست دارند. به‌طورکلی رنگ سفید به تیپ‌های شخصیتی مختلف می‌خورد و به‌عنوان یک‌رنگ خنثی به‌ندرت دیگران را دفع می‌کند.

 


 صورتی؛ خوش‌بین و ظریف

 صورتی ملایم رنگی آرام، گرم و زنانه است و در واقع یکی از آرام‌بخش‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت است. می‌دانستید در برخی زندان‌ها دیوارها را رنگ صورتی می‌کنند تا میزان خشونت را کاهش دهند؟ از نظر رابطه روان‌شناسی رنگ صورتی در طراحی لباس و روان‌شناسی شخصیت عاشقان لباس‌های صورتی باید بگوییم که طرف‌داران صورتی، افرادی عاشق‌پیشه، خوش‌بین و عادل هستند. این افراد قدردان محبت اطرافیان هستند و راحتی بیش از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد.



 آبی؛ آرام و تأثیرگذار

 «آبی» بهترین رنگ برای پوشیدن در مصاحبه‌های استخدامی و رسمی است؛ چون حس اعتماد و اعتمادبه‌نفس را به اطرافیان منتقل می‌کند. شاید اصلاً به همین خاطر بسیاری از یونیفرم‌های رسمی و اداری و فروشگاهی به رنگ آبی هستند. استادان روان‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا آمریکا تحقیقی را در مورد طیف‌های مختلف رنگ آبی و میزان تأثیر آن‌ها انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که طیف‌های تیره‌تر رنگ آبی مثل سورمه‌ای در طراحی لباس از نظر روان‌شناسی اثر آرامش‌بخش‌تری دارند. از نظر رابطه رنگ لباس و روان‌شناسی شخصیت باید بگوییم که آبی‌پوشان افرادی باهوش، قابل‌اعتماد، تأثیرگذار و دارای آرامش درونی هستند.

 


 سبز؛ مهربان و خوش‌قلب

 به عقیده روان‌شناسان، رنگ «سبز» سبب خلق‌وخوی خوب شما در رابطه ‌با محیط اطراف می‌شود. لذت‌بردن از رنگ سبز به‌خاطر ارتباط آن با طبیعت است و این احساس لذت سبب احساس صلح و رضایت می‌شود. افرادی که در کمد لباسشان رنگ سبز بر سایر رنگ‌ها مسلط است در زندگی اجتماعی افرادی فعال و سر زنده‌اند.

کدخبر: 14994


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise