سه‌شنبه، 07 شهریور 1402 - 09:05

در نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز با فرماندار:

تأمین زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف ساوجبلاغ ضرورت دارد

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری این شهرستان گفت: ساوجبلاغ یکی از قطب‌های گردشگری البرز است و 5 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در این منطقه معرفی شده اند که نیاز به ایجاد زیر ساخت دارند.

ساوجبلاغ. امیدبانوان؛ «محمدرضا البرزی» در نشست با مدیر کل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در محل فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: حضور گردشگران و تورهایی که به این روستاها جذب می‌شوند در نبود زیرساخت‌های مناسب بهداشتی و گردشگری می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی باشد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب ساز و کار تعریف شده در دولت را ضروری برشمرد و گفت: علاوه بر آن با کارشناسی‌های بیشتر می‌توان ساز و کارهای برای اجرایی شدن هر چه سریعتر طرح‌های سرمایه گذاران پس از واگذاری زمین تعیین کرد تا فعالیت‌ها متناسب با مجوز اخذ شده و مدت زمان تعیین شده انجام شوند.

تعامل برای ایجاد هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نیز در این جلسه ضمن ارائه پیشنهاداتی برای ساماندهی گردشگری در روستاهای هدف گردشگری خواستار مساعدت فرماندار شهرستان برای عملیاتی شدن هر چه سریعتر طرح‌های زیر ساختی چون مجتمع‌های خدمات بهداشتی و رفاهی در این شهرستان شد.

«رحیم خاکی» همچنین ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت حدود 1800 ویلای بدون مجوز گردشگری در ساوجبلاغ را باعث ارتقاء رتبه البرز در زمینه ثبت گردشگر عنوان کرد و افزود: این اداره کل آمادگی کامل برای ارائه مجوز به فعالان این حوزه را دارد و این امر نیاز به تعاملات بین سازمانی برای شناسایی و همراه کردن ویلاهای بدون مجوز دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین در بازدید از شهرستان ساوجبلاغ برای گرامیداشت مقام والای شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و به مناسبت هفته دولت در منزل خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و گلزار شهدا حضور یافت.

کدخبر: 14996


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise